Supporttekniker till en spännande konsultroll i Älvsjö!

Är du på jakt efter din nästa utmaning som supporttekniker i en Helpdesk? Då kan vi ha jobbet för dig! Just nu söker vi på Experis dig med tidigare erfarenhet inom IT support som vill jobba mot en spännande kund och supportera deras interna samt externa system och program. I arbetsuppgifterna ingår även övervakning av servrar (NOC). Vi ser fram emot din ansökan!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
10

Placering: Älvsjö, Stockholm.
Omfattning:
100%, maj - tillsvidare
Arbetstider:
Dag-, kväll-, samt nattpass

Rollen som Servicedesk Agent

I rollen som Servicedesk Agent kommer du att arbeta i Servicedesk/Helpdesk och supportera kundens olika system. Då detta är en 24/7 desk kommer arbetet att ske på rullande schema: måndag till söndag, där både dag- kväll- och nattpass förekommer. Självklart erhåller du OB ersättning för obekväma tider.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära följande:

  • Att ansvara för flöden i olika system, i tjänsten förekommer många av företagets interna system.
  • Hantera det dagliga arbetet innefattande mottagande och registrering av inkommande ärenden och felavhjälpning både via telefon och remote. Du kommer hjälpa användarna i deras plattform som baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook, även nätverksrelaterade samt applikationsfrågor kommer vara en del av din vardag.
  • Identifiera och analysera problem.


Din profil

För att passa i denna roll söker vi dig som har:

  • Minst 2 års arbetserfarenhet från tidigare supportroll där du jobbat med servicedesk-arbete och med ärendehantering.
  • Minst 2 års erfrenhet av felsökning inom Windows Operativsystem samt hårdvaru relaterad kunskap
  • Goda kunskaper inom Active Directory, Officepaketet, Citrix, MS Exchange och Office365, samt Windows 10, STORAGE och VMWARE.
  • Minst 2 års erfarenhet av UNIXGeneral Unix/Linus Operativsystem.
  • Generell kunskap inom felsökning i databaser, exempelvis MS SQLBackup/restore
  • Grundläggande kunskaper inom Windows Server, nätverk och ITIL.
  • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

Utöver detta tror vi att du har ett stort och brinnande intresse för IT och drivs av att lösa problem. Då du har daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded, tycker om att arbeta i ett högt tempo och är öppen för förändring. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Vidare är du ordningsam och drivs av att ständigt utveckla dina kunskaper samt hitta och lösa IT problem.


Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast. Har du frågor om rollen är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.se