Informatör och handläggare av beslutsstöd för verksamhetsstyrning

Placering: 
Sandviken
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Omsorgsförvaltningens administrativa stöd omfattar allmän administration, HR, personalförsörjningsverksamhet samt personliga ombud. Enheten med 17 medarbetare, stödjer förvaltningens enheter. Utvecklingsarbete är en stor del av enhetens uppdrag, men även administrativa uppdrag.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.

ARBETSUPPGIFTER
Omsorgsförvaltningen söker nu en medarbetare som får i uppdrag att bistå med administration och kunskaper avseende information. Detta kan innebära produktion av material, uppdatering av intranät och webb, skriva pressmeddelanden samt skapa information i olika medier. I arbetsuppgifterna kommer även det nya uppdraget som handläggare i beslutsstödet för verksamhetsutveckling, Hypergene, att ingå. Detta kan innebära arbete med utvecklingsfrågor, administration och vägledning i användandet av systemet mm.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig utbildning och erfarenhet för uppdragen. Du har ett stort intresse för frågorna samt en god pedagogisk förmåga.

Du har förmåga att arbeta självständigt med utvecklingsfrågor och omvärldsbevakning, samtidigt som du måste kunna samarbeta i grupp med kollegor, användare m fl. Som person är du strukturerad, noggrann, engagerande och motiverande. Du har god datorvana och behärskar Outlook obehindrat.

Vi erbjuder dig ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Sista ansökningsdag
2019-01-13