Verkstadschef till nystartad verkstad

Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta som verkstadschef med budget och personalansvar samt vill vara med och bygga upp ett nytt företag med möjlighet att växa till fler orter. Verkstaden är ett systerbolag till Sundsvalls Expressbyrå.

Placering: 
Sundsvall
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Sundsvalls Expressbyrå är ett drygt 100-årigt familjeföretag som är verksamt inom transportsektorn. Våra kunder består i huvudsak av offentliga organisationer, privata företag samt privatpersoner inom flytt och lagerhantering. Företaget omsätter idag ca 250 miljoner och vi har ca 200 anställda runt om i Sverige. Företaget präglas av en positiv och familjär stämning i en miljö av entreprenörsanda. Huvudkontoret ligger i Sundsvall med filialer i Stockholm och Göteborg.

Om tjänsten;
Verkstad har en inarbetad kundbas och stor potential att växa ytterligare. Mycket är på plats och verkstaden är i full gång. Vi servar och reparerar lastbilar, släpvagnar, traktorer och truckar och kunderna är inarbetade sedan ett par år tillbaka i annan regi. Som Verkstadschef har du det övergripande ansvaret för hela verkstaden och den dagliga driften. En viktig del av tjänsten är att arbeta med ständiga förbättringar och att införa effektiva arbetssätt i verksamheten. Du jobbar kontinuerligt för att verkstaden uppfyller de kvalitetskrav och regler som finns för verksamheten och svarar för en god arbetsmiljö och ett affärsmässigt agerande. Du kommer också ansvara för förtroendeingivande försäljning till både nya som gamla kunder.

Rollen som verkstadschef innebär att leda, coacha och utveckla våra mekaniker. Du coachar mekaniker individuellt i sakkunskap i syfte att utveckla medarbetarna men också för att utveckla verksamheten. Du kommer att planera och ansvara för bemanning och schemaläggning samt arbeta proaktivt med rekrytering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att se till så vår verkstad fungerar i samklang med verksamheten, vi tror det handlar mycket om:

  • Tillsammans med VD bestämma och lägga plan för företagets framtid
  • Initiativtagande och förbättrande av verksamheten
  • Utveckla processerna i samarbete med verksamheten
  • Personalansvar för mekaniker
  • Kvalité-miljö, och arbetsmiljöarbete
  • Inköp av reservdelar och externa serviceuppdrag vid behov
  • Vara en naturlig ledare för det dagliga arbetet men också vara operativ, lära och laga fordon när det behövs.

Du har stor frihet under ansvar med stöttning av företagets VD och del i ledningsgruppen.

Som person;
Det faller sig naturligt för dig att planera och organisera det dagliga arbetet samtidigt som du är duktig på att bygga team. Du eftersträvar förbättring, hög kvalité och du uppvisar god finansiell medvetenhet. Du har fordonsteknisk utbildning och gärna 6-7års erfarenhet som mekaniker på en auktoriserad verkstad med kunskap inom modern felsökningsteknik. Du har förmågan att administrera och planera arbetet på en verkstad, samt ett bra sätt att planera och agera vid akuta problem. Du har goda och dokumenterade ledaregenskaper, ett starkt driv och motiveras av att ständigt arbeta med förbättringar. Du tar tillvara på det som fungerar bra, är lyhörd och driver på för att uppnå god leveranskvalitet och en bra arbetsmiljö. Meriterande om du arbetat i Winassist.

För oss är det viktigt med öppenhet, prestigelöshet och att ha roligt på jobbet. Det är en utmanande uppgift som kräver ett stort engagemang och ett tydligt ledarskap.

Ansökan och kontaktperson

Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt CV (innehållande personligt brev och meritförteckning). Sök så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Sök senast 7 januari 2020. Om du har frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryteringskonsult Rosmari Hagström på rosmari.hagstrom@se.experis.com eller via 073-028 70 40