Telefonist

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Växjö
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Länsstyrelsen i Kronobergs län är en av 340 statliga myndigheter. Vi är direkt underställda regeringen och arbetar med många olika uppgifter inom natur och miljö, landsbygd och samhällsutveckling. Vi samverkar med statliga myndigheter, region, kommun, näringsliv och organisationer i länet och verkar för att nationella mål får genomslag regionalt. Vi arbetar med hållbar utveckling i ett Kronoberg för alla. Länsstyrelsen leds av landshövdingen som är myndighetschef. Vi är ca 200 medarbetare inom olika verksamhetsområden, där vi på olika sätt är samhällsbyggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter. För oss är det viktigt att vår värdegrund och vår vision om att vara ett föredöme är levande verktyg som tar oss framåt i vårt sätt att tänka och agera. Vägen till visionen går genom våra fyra strategier; Bygga en modern mänsklig myndighet...Med fokus på dem vi är till för...Genom ett tvärsektoriellt arbetssätt...Tillsammans med andra.

Telefonistorganisationen har två nationella uppdrag, en växelfunktion och en kundsupport för jordbruksstöd. Vi står för ett professionellt och gott bemötande både mot externa och interna kunder. Vi är ett team på 16 tillsvidareanställda samt några timvikarier som varje vardag mellan kl.08.00-16.30 svarar på snitt 3000 samtal.


ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att vidareförmedla frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsernas tjänster på webben, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon och via mail. Du kommer ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en stark känsla för service, du är noggrann och har förmåga att lyssna in vad kunden efterfrågar. Du har god kompetens och erfarenhet av att arbeta med dator som verktyg. Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Vilja och förmåga att bidra till utveckling, en lagspelare som är målinriktad och vill arbeta för att teamet ska nå utsatta mål. Du ska vara en god lyssnare och kommunikativ. Utpräglat serviceinriktad. Intresse för samhällsfrågor.

Meriterande är om du har utbildning inom kundkommunikation och bemötande eller erfarenhet från arbete inom kundtjänst. Kunskap inom något av de nationella minoritetsspråken, t.ex. finska, samiska, meänkieli, romani chib eller jiddisch är också meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina pesonliga egenskaper. Erfarenheter krävs inom telefonistyrket.


ÖVRIGT
Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling och friskvård som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.


Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Sista ansökningsdag
2020-03-29