HR-specialist med inriktning mot kompetensförsörjning

Placering: 
Sundsvall
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1
Arbetsuppgifter
På verksamhetsstödsavdelningens HR-enhet arbetar idag tio medarbetare med att ge strategiskt, operativt och administrativt stöd inom hela HR-området. Vi ska nu förstärka vår enhet med en HR-specialist och söker dig som med din kompetens och ditt engagemang vill bidra till att skapa kundnytta.

Som HR-specialist ska du vara ett verksamhetsnära HR-stöd och självständigt ge stöd och råd till verksamhetens chefer i allmänt förekommande HR-frågor. Din andra roll är att ha ett fördjupat ansvar för ett specifikt område och i ditt fall handlar det om en inriktning mot kompetensförsörjning. Rollen innebär strategiskt och operativt arbete inom hela kompetensförsörjningsprocessen och där du får ansvar för att identifiera utvecklingsbehov och driva utvecklingsinsatser och utredningar inom området. Du kommer leda och samordna arbetet med kompetensanalyser, kompetenskartläggningar och framtagande av planer. Utöver detta ger du ett operativt stöd till verksamheten i att planera, genomföra och följa upp insatser för att attrahera, rekrytera, introducera och utveckla medarbetare och chefer på Bolagsverket.



Kvalifikationer
Du har relevant akademisk examen eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av brett HR-arbete och strategiskt och operativt arbete inom kompetensförsörjningsprocessen. Du har erfarenhet av att leda workshops och det är meriterande om du har erfarenhet av införande av digitala verktyg kopplade till området.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och förmågor. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och uppnår goda resultat. Du har ett strukturerat arbetssätt samt driver processer framåt. Vidare har du hög integritet och god samarbetsförmåga. Du är en god pedagog och kommunikatör. Du ser helheten, har en god förmåga att analysera och är lösningsfokuserad. Du är trygg i den konsultativa rollen och har god förmåga att knyta kontakter och bygga långsiktiga relationer.


Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. 

Omfattning: Heltid.




Information om arbetsgivaren
Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.

Vi finns i Sundsvall och är drygt 600 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.

Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.



Ansökan

Via Internet


Arbetsgivarens referensnr: 56/17


Kontaktpersoner

Daniel Persson, HR-chef
Tel: 060-18 44 40

Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
Tel: 0771-670 670


Företag
Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen
Sista ansökningsdag
2017-11-07