Supply Chain Mananger

Region Östergötlands uppdrag är att erbjuda länsinvånarna en god hälso- och sjukvård och tandvård utifrån ett hälsofrämjande synsätt. Region Östergötland leder också det regionala utvecklingsarbetet för långsiktig och hållbar utveckling i regionen inom områden som näringsliv, kultur, infrastruktur, landsbygd och kollektivtrafik. I Region Östergötland arbetar 13 000 engagerade och professionella människor med den viktiga uppgiften att driva utveckling och tillväxt för regionen framåt. Vi har en hälso- och sjukvård som håller hög klass och vi har höga ambitioner. Vi vill lära oss mer, stärka vården och göra den ännu bättre - varje dag, året om.

Placering: 
Linköping
Bransch: 
Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
Typ av jobb: 
Rekrytering till företag 

Region Östergötland söker nu en Supply Chain Manager för vår kommande spännande resa inom logistikområdet. Tjänsten är placerad inom regionens Verksamhetsområde för Inköp, service och logistik. Du ingår i ledningsgruppen på Inköp, service och logistik samt andra tvärfunktionella styrgrupper för projekt och ledning. Din roll är mycket viktig då du kommer bli en nyckelspelare för logistik och strategisk planering av sjukvårdens material.

Du kommer att arbeta i en spännande miljö som präglas av förändring och utveckling just nu!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I uppdraget ingår ansvar, kontroll och styrning på en strategisk och taktisk nivå av:

  • Regionens centrallager för att optimera lagernivåer, servicegrad och kapitalbindning.
  • Regionens interna distribution till och inom regionens fastigheter
  • Regionens beställningsvägar av material samt vilket sortiment som försörjs via centrallager och vilket som försörjs direkt från leverantör
  • Regionens försörjning av material till patient i hemmet
  • Samverkan med regioners samtliga aktörer i försörjningsflödet för att identifiera problemområden och driva ständig förbättring
  • Digitaliseringen av materialförsörjningen

Vem söker vi?

För att trivas och lyckas i rollen som Supply Chain Manager tror vi att du är civilingenjör med logistikinriktning eller liknande och har flera års erfarenhet av området och liknande roll. Du har ett stort intresse för verksamheten, är analytisk och självgående och har lätt för att identifiera förbättringsområden. Vidare har du mycket energi, är smidig och serviceinriktad samt trivs med att ha många kontaktytor i organisationen. Hög förståelse och kunskap för materialförsörjning och god kunskap i systemstöd kopplat till Supply Chain är nödvändig för rollen.

Förmåga att visualisera komplexa problem och omvandla dem till handlingsplaner och kommunicera dem är en viktig del i rollen som Supply Chain Manager.

Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer?
Är du intresserad av tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar Region Östergötland med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på Experis, 011-19 43 54 eller marcus.kahanek@se.experis.com

Din ansökan vill vi ha via hemsidan www.experis.se senast den 2020-06-16.

Varmt välkommen med din ansökan!