Assistent till stadsbyggnadsförvaltningen

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Mölndal
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Administrationsenheten har idag tio medarbetare och ingår i stadsbyggnadsförvaltningen. Enheten arbetar med administrativt stöd till förvaltningen. En stor del av arbetet är inriktat mot bygglovsenheten. Vid bygglovsenheten handläggs i första hand ärenden som gäller bygglov och bygganmälan samt tillsyn av hissar och ventilation. Andra delar av förvaltningen arbetar med kartor, mätning, lantmäteri, fysisk planering, markexploatering med mera. Arbetsplatsen ligger i centrala Mölndal och har nära till kollektivtrafik.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillsammans med andra administratörer mest arbeta med administration i hela bygglovsprocessen, men även i andra av förvaltningens processer. Det innebär exempelvis att registrera ansökningar och handlingar samt att skicka ut handlingar och beslut. Du är en viktig del av stadens ansikte utåt mot medborgarna.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Dokumenthantering (postöppning, insortering, registrering, uppföljning, utskick av handlingar)
• Kundmottagning (svara på frågor per telefon och besök eller hänvisa vidare)
• Övrigt administrationsarbete som kan vara t.ex. beställningar, utlämning av offentliga handlingar, arkivhantering eller administration av nämndhandlingar.

Inom enheten samarbetar vi dagligen med varandra. Hos oss är det en självklarhet att vara proaktiv och vi arbetar regelbundet med utveckling, både i våra processer och i verksamheten i stort. Vi hoppas att du vill vara en del av detta!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med intresse för samhällsbyggnadsfrågor, med utbildning som är relevant för arbetsuppgifterna och med flerårig erfarenhet från service och administrativt stöd inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i Office-paketet samt goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är bra om du tidigare har arbetat med administration kring bygglov och har kunskap om bygglovsprocessen.

Dina personliga egenskaper:
Vi söker dig som är noggrann, har god administrativ förmåga och kan arbeta självständigt. Att du är serviceinriktad, har trevligt bemötande och har god samarbetsförmåga ser vi som en självklarhet. Du är bra på att strukturera och prioritera ditt arbete och på att utveckla och förbättra arbetsrutiner. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

Urval kan komma att påbörjas under ansökningsperioden, så välkommen med din ansökan nu.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.