Orderadministratör till globala Nouryon i Stenungsund!

Nu söker vi efter en erfaren och driven orderadministratör till globala Nouryon i Stenungsund! Här får du möjligheten att arbeta på ett globalt bolag med kompetenta och drivna kollegor och stora utvecklingsmöjligheten! Läs vidare och ansök om tjänsten redan idag!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Om Nouryon:

"Nouryon är ett nytt namn på kemikartan, men vårt företag har en lång historia i Sverige. Vi har rötter till år 1646 då verksamheten grundades under namnet Bofors. Därefter har vi haft många namn, varav det senaste var AkzoNobel."

Om tjänsten som orderadministratör?

Hos Nouryon får du möjlighet att arbeta på ett företag som ligger i teknikens framkant. Tjänsten är placerad på deras huvudkontor i Stenungssund och du kommer arbeta i en global organisation som erbjuder goda utvecklingsmöjligheter.

Som orderadministratör kommer du ta emot orders och registrera dem i SAP, ha hand om olika typer av dokumentation, transport/leveransbevakning samt reklamationer. Det är ett mycket stimulerande arbeta med varierande arbetsuppgifter.

En del av dina arbetsuppgifter är:

  • Ge service till kunder som relaterar till kundsegmentering, ledtider, tillgänglighet, kvalitet och samordning av transport och logistik
  • Kundfokus, problemlösning och koordinering kommer vara en stor del av din vardag
  • Detta är en mycket komplex verksamhet där man äger problemet och ska slutföra processen, produktsortimentet är stort och mycket varierande
  • Ta initiativ och vara proaktiv i kundrelationer

Det är viktigt att du kan börja under januari månad och för rätt person finnas det goda möjlighet till en fortsatt karriär i form av direktanställning hos Nouryon.

Vem är du?

Vi tror att du är en erfaren orderhanterare som är säker på din egen kompetens och som har vana av att leverera goda resultat med hög kvalité. Jobbet kräver att du har en hög servicenivå och att du kan kommunicera på en hög nivå, både skriftligt och muntligt med både kunder och internt anställda. Det är viktigt att du har ett gott affärssinne och att du alltid strävar efter att skapa långsiktiga relationer. Till din hjälp kommer du ha kompetenta och erfarna kollegor som strävar efter att leverera samma höga kvalité som du själv.

Kvalifikationer:

  • Bra erfarenhet för detta jobb är att ha arbetat inom orderadministration, logistik, transport eller inköp.
  • Ett par års erfarenhet av relevanta arbetsuppgifter
  • Flytande engelska och svenska i tal och skrift
  • Erfarenhet/kunskap kring orderprocessen.
  • SAP-erfarenhet är meriterande

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Du får en inkörsport till en fantastisk karriär hos Manpower som är en av Göteborgs största och bästa arbetsgivare. När du blir anställd hos oss ligger vårt enorma kontaktnät som en trygg grund till din yrkesmässiga utveckling. Vi ser att du som konsult inte bara ska trivas med ditt jobb men värnar också om att du ska få möjlighet att växa som person när du går på uppdrag hos oss!

Hur söker jag tjänsten?

Klicka på ansökningsknappen. Registrera ditt CV på http://manpower.se. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsterna bli tillsatta före sista ansökningsdatum.

Har du frågor kring tjänsten?


Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar

Vid tekniska frågor om din ansökan vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00

Vid andra frågor får du gärna maila mig på AHN@manpower.se

Varmt välkommen med din ansökan!