Ledigt jobb inom kundsupport hos Boxon

En ledig tjänst finns hos Boxon AB som söker en medarbetare till sin kundsupport med placering i Bromma i Stockholm. I denna rekrytering samarbetar Boxon med Manpower. Tjänsten avser heltid. Boxon är en innovativ affärspartner som erbjuder intelligenta förpackningskoncept med full spårbarhet helt integrerade med våra kunders behov. Vi analyserar omvärlden, inspirerar till nya idéer och designar snabbt innovativa lösningar som kontinuerligt framtidssäkrar förpackningsflödet från order till leverans. Vårt fokus är primärt företag inom industri-, handels- och logistikbranschen som söker en långsiktig partner. Boxon verkar i Norden, Europa och Asien. Huvudkontoret är i Helsingborg, Sverige. Vår verksamhet omfattar ca 260 anställda och vi har en omsättning på ca 120 miljoner euro.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1

Vad innebär rollen?

Som kundsupport på Boxon arbetar du i ett kundteam med säljaren för att tillsammans nå de försäljningsmål som är uppsatta med kunden. I rollen kommer du att supportera dina kollegor inom sälj, liksom företagets kunder, genom olika administrativa uppgifter. Det innebär att du kommer ha en tät dialog och samarbete med kollegor internt, liksom med kunder externt.

  • I rollen kommer du att bli väl införstådd med upprättade kundavtal och i samråd med säljaren arbeta med beslutad aktivitetsplan.
  • Du kommer att supportera dina dedikerade kunder och säljare med orderläggning, leveransbesked, fakturafrågor, produktfrågor, lägga in och justera artiklar och priser samt ta hand om övriga frågor som uppkommer.
  • Du kommer att administrera lagerhållningstjänster: Skapa och hantera lagerkontrakt, hantera uppföljning mot kund gällande lagerkontrakt, uppdatera avtalsbilaga, göra uppföljning mot kund och säljare och aktivt tillse att kunden följer uttag enligt prognoser samt att omsättningshastigheten på artiklarna ökar, ständigt tillse att hyllvärmare inte uppstår.
  • Du kommer att hantera proaktiv merförsäljning på befintlig och ny kund.
  • Viss reklamationshantering ingår.
  • Du upprättar offerter och anbud i enlighet med Boxons direktiv.

Vem är du?

Vi söker dig som:

  • Har en avslutad gymnasial utbildning samt arbetslivserfarenhet från en roll med liknande administrativa och kundfokuserade arbetsuppgifter.
  • Har goda kunskaper i IT-system såsom säljstödsystem samt Office-paketet.
  • Har flytande kunskaper i det svenska språket i tal och skrift liksom goda färdigheter i det engelska språket, både i tal och skrift.
  • Har en fallenhet för servicehantering och av att hantera många olika kontaktytor, är utåtriktad och motiveras av att skapa nya relationer i arbetet.
  • Har förmågan att agera proaktivt i arbetet och har en villighet att ständigt lära och utvecklas.
  • Har vanan av att arbeta självständigt och metodiskt i ett högt tempo med fortsatt kvalitétsfokus.
  • Erfarenhet från förpacknings - eller etikettbranschen är meriterande då det kan bidra med en förförståelse för Boxons sortiment och lösningar.

Vad erbjuder vi dig?

Denna roll ger möjligheten att arbeta i en trevlig arbetsgrupp på företagets kontor i Bromma med goda kommunikationsmöjligheter genom direkt närhet till kollektivtrafik. Möjlighet till exempelvis friskvårdsbidrag ges.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Maurell på tfn 08-402 74 11.

Välkommen med din ansökan!