Ekonomiassistent med kontorsansvar till Euromekanik - GBG

Är du den där personen som alltid ger det där 'lilla extra' på arbetsplatsen? Den som fixar och ser till att allting fungerar som det ska? Sätter du gärna guldkant på tillvaron för dig själv och dina kollegor på kontoret? Euromekanik söker nu en erfaren ekonomiassistent. Känner du igen i denna beskrivning - Då kommer detta jobbet vara något för dig! Du välkomnas in i ett bolag som har en bra teamkänsla och där samarbete är viktigt. I detta bolag blir du synlig och betydelsefull!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Euromekanik AB erbjuder sedan 1974 produkter och lösningar för svensk gas-, ånga- och processindustri. Vår uppgift att hjälpa kunderna att sätta samman rätt funktionslösning utifrån deras behov. Det kan handla om en enskild produkt, en serie av produkter eller ett helt system ofta i komplicerade processer. Utgångspunkten är alltid att kunden skall få ut maximal effekt ur sin investering, såväl tekniskt som kommersiellt. Vi är idag 24 anställda och har vårt kontor nära Redbergsplatsen i Göteborg. Vi är inne i en spännande resa där vi ständigt letar efter duktiga medarbetare. Är du en av dem? Läs mer om oss på www.euromekanik.se

Bilden kan innehålla: en eller flera personer och personer som står

Din roll

I din roll som ekonomiassistent ingår du i vårt administrativa team och rapporterar till ekonomiansvarig. Du kommer huvudsakligen vara ansvarig för kund- och leverantörsreskontra med allt vad det innebär. Utöver rollen som ekonomiassistent ser vi gärna att du tar tag i andra administrativa uppgifter samt att du hjälper till där det behövs.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Hantering av kund- och leverantörsfakturor
  • Kontering
  • Betalningar, påminnelser, avstämningar mm.
  • Assistera vid bokslut
  • Ansvara för kontorsmiljön, inredning mm.
  • Planera och koordinera evenemang såsom mässor, boka kundaktiviteter, planera inför kickoffer mm.
  • Administrera hemsidan, uppdatera sociala medier mm.
  • Övriga administrativa uppgifter i teamet

Vad söker vi hos dig?

  • Gymnasiekompetens
  • 5-10 års erfarenhet av ekonomiarbete
  • Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet och kan arbeta i affärssystemen Visma business
  • God kommunikativ och skriftlig förmåga i både svenska och engelska
  • Att du gillar att ta eget ansvar och driva ditt eget arbete framåt
  • Att du är strukturerad och ser dig själv som en vass administratör
  • Har B-körkort

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Din styrka ligger i din positiva inställning då du har många kontaktytor såväl internt som externt. Om du är en frisk fläkt som är prestigelös, noggrann och har god social och kommunikativ förmåga så kommer du att trivas hos Euromekanik.

Övrigt

Initial arbetsomfattning 75-100%. Anställningen är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Manpower men du kommer anställas direkt av Euromekanik.

Kontaktperson

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kim Amprazis kim.amprazis@manpower.se

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!


Sista ansökningsdag
Sök idag! Tjänsten tillsätts under ansökningstiden