Biståndshandläggare till äldreenheten

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Vallentuna
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Kontor, Administration, Service, Handel, Butik
Antal tjänster: 
1
Äldreenheten söker nu en biståndshandläggare då nuvarande handläggare har gått över till samordnartjänst inom enheten. Därför söker vi dig som vill bli en del av ett kompetent och härligt gäng.
Söker du ett omväxlande arbete där du själv får växa samtidigt som du har möjlighet att vara med och påverka och göra skillnad för medborgare?  
Vill du få möjlighet att arbeta självständigt och ingå i en arbetsgrupp där du och dina kollegor bidrar med erfarenhet, kvalitet och glädje? Välkommen med din ansökan!

 

Som biståndshandläggare kommer du att arbeta med myndighetsutövning och ingå i Äldreenheten som består av sex biståndshandläggare, två vårdplanerare, en färdtjänsthandläggare, en samordnare, en boendesamordnare, en utredningssekreterare, samt verksamhetschef. Enheten präglas av en hög kompetens och ett tillåtande klimat där det finns kollegialt stöd och närhet till arbetsledning är en självklarhet i vår arbetsvardag.

 

Arbetsuppgifter

Till dina arbetsuppgifter hör handläggning av ansökningar och utredningsarbete enligt SoL utifrån gällande delegation. Du kommer att samarbeta med kollegor internt samt samverka externt med utförare och andra samarbetspartners. I rollen har du i uppdrag att tillvarata och stärka individens egna resurser och förmåga att leva ett självständigt liv. Du gör hembesök och vid behov deltar du i hemgångsplanering från sjukhus samt ansvarar för individuppföljningar av biståndsbeslut. Du handlägger biståndsinsatser enligt SoL främst för äldre över 65 år men även för yngre personer med t ex funktionsnedsättningar.

Vi jobbar tillsammans med bl a regelbunden ärendehandledning i grupp och enskilt flera gånger per vecka samt extern handledning.
På enheten arbetar vi aktivt med Vallentuna kommuns värdegrund – vi är engagerade, respektfulla, nyfikna och öppna för utveckling.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara lämplig.
Meriterande är om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och gärna av äldreomsorg.
Du har god förmåga att uttrycka dig väl i det svenska språket både muntligt och skriftligt.

 

Personliga egenskaper

Vi ser att du har en positiv inställning och klarar av att arbeta flexibelt och kvalitetsinriktat, även under stressigare perioder, då du klarar av att prioritera och strukturera ditt arbete.  
Som person är du trygg med att arbeta självständigt och har lätt för att samarbeta i grupp och samverka i nätverk med interna och externa kontakter. 
Du sätter kunden i fokus och är noggrann i ditt arbete.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.       

                                                     

Information

Tillträde snarast möjligt. Intervjuer kan komma att hållas fortlöpande.
Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Vi erbjuder en arbetsplats i centrala Vallentuna nära väl utbyggd och turtät kollektivtrafik med 25 minuters restid ifrån Stockholms innerstad. Vallentuna kommun växer då många väljer att flytta hit och kommunen utvecklas snabbt utan att småstadskänslan gått förlorad. 
Vi har friskvårdsbidrag, friskvårdsaktiviteter och flextidsavtal.

 

För mer information kontakta verksamhetschef Fariba Roosta på tel. 08-587 856 39 eller via epost fariba.roosta@vallentuna.se
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2019-02-10.

 

Ytterligare information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb

OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via post och e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annons.