Bid Manager/Innesäljare - Offentlig upphandling (LOU)

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Karlskrona
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
S-GROUP Solutions är ett respekterat och lönsamt produktföretag inom IT, specialiserat på verksamhetsnära GIS-lösningar för kommuner, VA-organisationer och Lantmäteriet. Vår egenutvecklade produkt, GEOSECMA for ArcGIS, är verksamhetskritisk för mer än hälften av Sveriges kommuner. Systemet bygger på världens mest använda GIS-plattform, ArcGIS från Esri Inc. Med delar av hela vår produktportfölj finns vi i 85 % av landets kommuner. Vi är en del av Addnode Group.

Bid Manager / Innesäljare - Offentlig upphandling (LOU)
Vem är du?
Vill du vara med på vår tillväxtresa? För att möta en allt större efterfrågan från Sveriges kommuner och kommunala bolag så söker vi en Bid Manager/Innesäljare med ansvar för vårt anbudsarbete kring offentliga upphandlingar (LOU). Vi letar efter dig som brinner för att vinna nya affärer och som har talang för att utveckla nya affärsmöjligheter!

I din roll kommer du vara vår organisations expert på offentliga upphandlingar. Därför behöver vi dig som har en kunskap om LOU samt erfarenhet av anbud och upphandling mot offentlig sektor. Har du dessutom erfarenhet av B2B försäljning inom IT så är det ett extraplus.

Du trivs med teamarbete och vill vara en nyckelperson i att driva anbudsarbete, öka försäljning och skapa kundnöjdhet. För att lyckas i rollen, som innebär många kontaktytor och krav på att leverera med hög kvalitet och i utsatt tid, är det avgörande att du är utåtriktad, strukturerad, resultatorienterad och har lätt för att skapa och behålla goda relationer med både kunder och kollegor. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter prestation, ansvarstagande och en vilja till ständig personlig utveckling. Varmt välkommen till vårt innesäljsteam, som är ett viktigt nav i vårt arbete för ökad kundnöjdhet, och som fungerar som en länk mellan våra team för produktutveckling, marknad och tekniskt köpstöd.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för att projektleda vårt upphandlingsteam och utvalda anbudsprojekt. Det betyder att du säkerställer att relevanta underlag och fördelaktiga anbudssvar tas fram enligt fastställd tidsplan. I det ansvaret ryms att se till att allt som efterfrågas i upphandlingen även finns med i vårt anbudssvar och att ingenting förbises. Du behöver därför hålla dig a’jour med nödvändig kompetens inom LOU, vår produktportfölj och säljstrategi samt våra kunders verksamhet.

Din tjänst kommer att fördelas mellan rollen som Bid Manager och att stötta upp dina kollegor i innesäljsteamet. Det innebär att du även har arbetsuppgifter såsom att driva försäljning av våra produkter (IT-stöd för offentlig verksamhet) och tjänster (utbildning, projektstöd, installation). Dessa kundkontakter sker främst via telefon och mejl och i nära samarbete med våra team för marknad och tekniskt köpstöd.

Kvalifikationer
- God kännedom om LOU samt erfarenhet från offentliga upphandlingar är ett krav.
- Erfarenhet från B2B försäljning inom IT är meriterande.
- Erfarenhet av kommunalteknisk verksamhet samt ArcGIS och/eller GEOSECMA for ArcGIS är meriterande men inte nödvändigt. Med rätt attityd och vilja hjälper vi dig att växa och utvecklas.
- Förmåga att leverera ändamålsenliga och professionellt formulerade anbudssvar inom given tidsram.
- Felfri svenska i såväl tal som skrift.
- Goda kunskaper i engelska.


Vi erbjuder
S-GROUP Solutions brinner för att bygga och bibehålla ett starkt personligt engagemang hos våra anställda. Du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Därför erbjuder vi dig delaktighet, transparens och personliga utvecklingsmöjligheter. För det är så engagemang skapas. Vi hyllar också kompetens och resultat. Vår styrka bygger på mixen av olika kompetenser som arbetar tillsammans för att nå våra uppsatta mål. Det är då innovation och nya idéer uppstår som gör att vi, tillsammans, skapar värde för kunder och samhället i stort. Vi tycker också det är viktigt att jobba med tydliga mål och förväntningar och att du som medarbetare får personlig feedback och blir sedd. Dessutom. Hos oss får du en familjär arbetsplats där vi tycker att det är självklart att hjälpa varandra. Samarbete och respekt för varandra är grunden för det. Vi vet att du kommer att trivas hos oss ♡

Övrigt
Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med placering i Malmö eller Karlskrona. Vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast.

Vill du veta mer?
Kontakta gärna Josefine Järdemar (Säljchef/Vice VD) på 076-760 98 11.
Sista ansökningsdag
2021-11-12