Hyresekonom till AF Bostäder

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Lund
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
AF Bostäderäger och förvaltar cirka6 000 bostäder, alla i centrala Lund. Våra hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Vår uppgift är att se till att erbjuda bra och billiga bostäder. Men också att de under sin tid hos oss får god service i ett hem där de kan må bra och känna sig trygga, där de har utrymme för umgänge med grannar och vänner och en miljö där de kan prestera i sina studier. Läs gärna mer på www.afbostader.se (http://www.afbostader.se/)Vill du verka i en roll där du tar ett helhetsgrepp kring hyresadministration och där det finns god möjlighet till utveckling? Tycker du om att vara involverad och ha kontakt med såväl olika delar av den interna organisation som kunder? För ett vikariat på minst ett år söker AF Bostäder en hyresekonom som vill göra skillnad.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Som hyresekonom ansvarar du för en väl fungerande hyresadministration och verkar som stöd och kontaktyta mot såväl organisation som kunder i relaterade frågor. Förutom att ansvara för och aktivt arbeta med hela hyresprocessen fungerar du även som backup till dina kollegor på ekonomiavdelningen, en avdelning som består av fyra personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hyresadministration
- Anstånd, dispens och inkasso
- In- och utbetalningar
- Avstämning, analys och uppföljning av ekonomisk data

Lämplig bakgrund
Vi tror att du är utbildad inom ekonomi, har tidigare erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning och att du nu känner dig redo att ta nästa steg. Erfarenhet av hyresadministration är meriterande och har du erfarenhet av eller är intresserad av att förkovra dig vad gäller uppföljning och analys ses det som mycket positivt.

Du är en positiv, utåtriktad och kommunikativ person som är nyfiken, vill lära och göra nytta. Noggrannhet, struktur och effektivitet är dina ledord och du är serviceminded och trivs med kundrelationer som du sköter på ett affärsmässigt sätt. En arbetsbelastning som innebär svängningar passar din flexibla och prestigelösa läggning och du är duktig på att planera och prioritera. Vi ser gärna att du även är en självgående person som tar initiativ, kommer med lösningar och hjälper till där det behövs för stunden.

AF Bostäder erbjuder
Ett intressant och omväxlande arbete i en roll med mycket kontakt med såväl kunder som kollegor och där det erbjuds möjligheter att utveckla både dig själv och rollen. Förutom en familjär stämning med humor och högt i tak, arbetsglädje, trevliga kollegor och inkluderande och jämställda värderingar satsas det mycket på friskvård och hållbarhet.

Information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar AF Bostäder med SJR. För mer information kring tjänsten och processen är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Sebastian Anderson på 040-66 55 102. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV viae-post.

Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag
2019-09-27