Är du vår nya reklamationsmedarbetare?

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Ängelholm
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
Är du vår nya After sales & reklamationsmedarbetare?

LSBolagen fortsätter att växa och just nu söker vi en grym customer service-medarbetare som kan hjälpa oss i arbetet att sätta kundens upplevda servicenivå i centrum.

Vilka är LSBolagen?
LSBolagen är ett e-handelsbolag som driver flertalet e-handelssiter i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Frankrike, Österrike och Storbritannien. Vårt kontor ligger i Ängelholm och är arbetsplatsen till ett härligt gäng på 25 personer. Vi är specialiserade på exklusiva sällanköpsvaror och säljer produkter så som vinkylar, vinlagringsskåp och rangecookers. Vi är även distributör för flera av de varumärkena som vi säljer. I vår varumärkesportfolio hittar du bland annat Climadiff (marknadsledande på vinkylar i Frankrike), Lofra (exklusiva italienska spisar) och Cornilleau (världsledande inom bordtennis). LSBolagen omsatte 100 Mkr 2017 och är under tillväxt.

Läs gärna mer om oss på www.lsbolagen.com

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med vårt after sales team som idag består av två personer och även ingå i ett säljteam på 12 personer. Dina arbetsuppgifter som reklamationsmedarbetare är att prata med de kunder som behöver vår hjälp för att lösa eventuella problem med sin vara. Vår målsättning är att alla kunder ska bli nöjda, vilket du åstadkommer genom att hjälpa dem felsöka och komma fram till ett eller flera lösningsförslag. Den feedback som du får in ligger även till grund för att förbättra våra produkter och processer. Arbetet sköts genom telefon och email, och du bör behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Att kunna tyska, franska, spanska, holländska, norska, finska eller danska flytande ser vi som ett stort plus. Ange därför i din annons utifall du kan något av dessa språk.

Det finns experter för att ge svar på de tekniska frågor som uppkommer, men det är såklart meriterande om du själv gillar teknik och hur produkter fungerar.

Du kommer även att ha hand om försäljningen av våra utgående produkter samt demoexemplar. Detta görs genom att lägga upp dem i de säljkanaler som vi jobbar med (endast ehandel). I arbetet kan det även förekomma mer generella arbetsuppgifter såsom t.ex. att svara i telefon och hantera ordrar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Brinner för att serviceanda och att göra kunden nöjd
- Tycker om att ha många bollar i luften
- Är ordningsam och strukturerad
- Är duktig på svenska samt engelska i tal såväl som skrift.
- Har en lugn och tydlig telefonröst.
- Är datorvan
- Kan arbeta självständigt och är van att ta ansvar.
- Tycker om att samarbeta och har bra kommunikationsförmåga.
- Talar och skriver flytande svenska och engelska samt gärna ett tredje språk

Din ansökan
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande! Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev, gärna med en motivering om varför du passar för just denna tjänst. Sök genom att klicka på knappen "Skicka ansökan" i länken i denna annons. För att visa att du har läst instruktionerna vill vi att du skriver "Jag är er nya reklamationsmedarbetare" någonstans i ansökan.

https://lindstromsondenab.teamtailor.com/jobs/preview/dd0a817a-7b99-4ef6-a2f5-ec87295156c3

Tjänsten är på heltid och du kommer att ha en fast månadslön.

Notera att vi inte tar emot ansökningar på något annat vis än via länken.
Kontaktperson: Erik Sondén,

Frågor besvaras på jobb@lsbolagen.se