Ekonomiassistent till internationellt IT-bolag i Solna

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Solna
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Här finns en möjlighet för dig som vill arbeta som ekonomiassistent och vara en del av ett stort internationellt bolag!

SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att stötta upp med det löpande arbetet inom leverantörsreskontra, men som även kommer att kunna vara med och ge idéer och input till verksamheten. Dina uppgifter innefattar främst

- -Hantering av leverantörsfakturor
- -Förberedelse och registrering av betalningar
- -Hantering av internationella betalningar
- -Avstämningar
- -Delaktighet i månadsbokslut
- -Delaktighet i förbättring av processer och rutiner


Vår kund är ett internationellt bolag inom IT och mjukvarutjänster, och sitter i trivsamma lokaler i Solna. Uppdraget omfattar 3-5 månader enligt överenskommelse, och för rätt person kan det finnas möjlighet att bli förlängd eller överrekryterad till kunden.

Vem söker vi?
Vi tror att du har något års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, företrädelsevis inom leverantörsreskontra. Du behärskar svenska och engelska utan problem i tal och skrift, och det är meriterande om du arbetat med internationella betalningar.

Du har en god systemvana och har goda kunskaper i Excel.

Som person tror vi att du är positiv, noggrann och stresstålig, samt har en förmåga att se möjligheter till förbättringar. Varmt välkommen med din ansökan

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-03-06.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent