Kundservicemedarbetare till NetOnNet

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Borås
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
4
OM NETONNET

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Vårt fokus är att förenkla allt vi kan för att erbjuda hemelektronik billigare än andra. Det är mottot för hela NetOnNet och grundar sig i vårt unika självbetjäningskoncept. Kunderna ska välja NetOnNet, inte bara för att vi har låga priser, utan även för att vi gör det enklare, ärligare och med fokus utifrån kunden själv. Det är så vi skapar mervärde och en stark relation med våra kunder. NetOnNet säljer till konsumenter och företag genom e-handel och 32 Lagershoppar i Sverige och Norge. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.

Få yrken ger erfarenheter som gynnar din karriär på samma sätt som kundservice. Genom att jobba med kundrelationer tränar du upp färdigheter som hjälper dig framåt, men se upp, risken finns att du tycker det är så roligt att du stannar!

VEM ÄR DU?

Vi tror du gillar att jobba med människor, du kanske har jobbat med kundservice eller i en annan serviceroll där du hjälpt och väglett kunder? Du kan ha erfarenhet inom sälj, rådgivning eller kanske butikssäljare inom elektronik och du söker en arbetsgivare som satsar framåt, både på lättillgänglig hemelektronik - såväl som på sin personal!

VI SÖKER DIG SOM

• Talar och skriver flytande svenska
• Har en fullständig gymnasieutbildning
• Har en god datorvana
• Har erfarenhet av kundbemötande/serviceyrke

För att passa i rollen som kundservicemedarbetare ser vi att du har följande egenskaper:

• Vill ge alla kunder en bra kundresa, även när det är hög belastning
• Gillar att jobba mot mål med individuella nyckeltal
• Är nyfiken och har lätt att lära, gärna med ett intresse för teknik
• Tycker om att samarbeta och uppskattar att jobba i team
• Är en problemlösare med helhetssyn

OM TJÄNSTEN

Avdelningen består i dagsläget av ca 40 personer som hanterar alla inkommande kundkontakter via telefon, chatt och mail. Arbetet sker i högt tempo med hög servicekänsla. Avdelningen har en stor gemenskapskänsla där man dagligen arbetar med att alla skall trivas och känna sig bekväma i sin roll som kundtjänstmedarbetare.

För att kunna ge våra kunder bästa möjliga service är kundtjänstavdelningen indelad i två team – produkt och eftermarknad. Varje team har en gruppledare som du alltid kan fråga om råd och tips. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta med något av koncernens olika varumärken. I dina kundärenden ingår även visst administrativt arbete.

PRAKTISK INFORMATION

Start: 26 april alternativt 3 maj
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning
Lön: Enligt överenskommelse
Placering: Borås. På grund av pandemin kan arbete från hemmet bli aktuellt. Upplärning sker dock alltid på plats i Borås.
Arbetstider: Schema förläggs mån-fre mellan 08-18 samt var fjärde söndag 09-17

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.

KONTAKT

För mer information om tjänsten kontakta rekrytering@workz.se
Sista ansökningsdag
2021-04-25