Digital marknadskommunikatör till Länsförsäkringar Jämtland

Vill du vara en del av ett kreativt och kunnigt gäng? Där vi ständigt försöker skapa den bästa upplevelsen för våra kunder. Nu söker vi en engagerad kollega med flera års erfarenhet av att arbeta operativt med marknadsföring och digital kommunikation.

Placering: 
Östersund
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1
Typ av jobb: 
Rekrytering till företag 

Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt och självständigt företag i länsförsäkrings-gruppen, och vi ägs av våra kunder. Vi är länets ledande försäkringsbolag och vi växer på bankmarknaden. Våra kunder är privatpersoner, företagare och lantbrukare. Vi är totalt 140 medarbetare och våra kontor finns i Östersund, Vemdalen och Åre. Eftersom vi är kundägda och lokala är det självklart för oss att ge bra kundservice och ha ett stort engagemang i länets framtid och utveckling.

Vad erbjuder vi dig?
Ett utmanande och omväxlande arbete där du får arbeta självständigt med eget ansvar, samtidigt som du ingår i gruppen Marknad och Kommunikation. Vi är en grupp som samarbetar nära med varandra och stöttar hela bolaget. Inom vår grupp ansvarar vi bland annat för innehållsproduktion, text/bild/grafik, annonsproduktion, sociala medier, webbpublicering och kvalitetssäkring.

I rollen som digital marknadskommunikatör hos oss på Länsförsäkringar Jämtland arbetar du operativt med hela bolagets marknadsförings- och kommunikationsaktiviteter. I dina arbetsuppgifter ingår det att arbeta hela vägen från analys, strategi, planering och produktion till genomförande och uppföljning av aktiviteter. Det innebär också att kunna skapa innehåll exempelvis skrivna texter, identifiera och förmedla budskap samt formanpassa bilder. Du har ett särskilt fokus på kommunikation kopplat till kundlivscykeln.

För att lyckas i den här rollen krävs det att du är duktig på att skapa innehåll anpassat efter kanal och målgrupp. Du stöttar kollegor internt och har en rådgivande roll inom området. Du säkerställer att det som publiceras är tillgängligt för alla, inklusive sökmotorer. Du kommer också få möjlighet att arbeta datadrivet med kunddialog i vår marketing automation-plattform.

Vem är du?
Vi söker dig som är van att arbeta med kommunikation i digitala kanaler och har erfarenhet av både webb och sociala medier. Du har högskoleutbildning eller annan relevant utbildning inom marknadsföring/ kommunikation. Du har minst 5 års yrkeserfarenhet inom området och för att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att arbetat med digitala kanaler. Det krävs att du behärskar Google analytics, Adobe Creative Cloud och Episerver eller liknande webbpubliceringssystem. Du får gärna ha erfarenhet av Adobe Campaign och Facebook Business manager. Det är meriterande om du kan producera rörligt material.

Som person är du kommunikativ, har lätt för att bygga relationer och skapar förtroende. Du är drivande, strukturerad och inspireras av att arbeta tillsammans med andra för att nå resultat. Du är teknisk, van att arbeta med utveckling och trivs med ett högt tempo. Du förstår vikten av samarbetet mellan kommunikation och den affärsdrivande verksamheten.

Vår vision 2025 är att bli Länets mest omtyckta företag. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt och självklart känner du igen dig i vår värdegrund: hållbara, engagerade och modiga.

Anställningsvillkor
Heltid och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten är placerad på kontoret i Östersund.

Vill du veta mer?
Hör gärna av dig till rekryteringskonsult Rosmari Hagström på rosmari.hagstrom@se.experis.com eller via 073-028 70 40. Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt svenska CV (innehållande personligt brev och meritförteckning) senast den 23 augusti.