Kommunledningssekreterare

Placering: 
Kungälv
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1
Arbetsuppgifter
Tillsammans med den nuvarande kommunledningssekreteraren kommer du ansvara för administrativt stöd i olika former för den politiska kommunledningen, kommunchefen och de tre sektorcheferna. Arbetet innebär stort eget ansvar och mycket varierande arbetsuppgifter, där du skapar förutsättningar för att ledningen ska kunna fullfölja sitt uppdrag. Det kan t.ex. röra sig om bokningar av olika evenemang, samordna beställningar och fakturahantering.


Kvalifikationer
Vi vill att du har
minst tre års administrativ erfarenhet, som chefssekreterare eller liknande
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
god administrativ kunskap och förmåga
erfarenhet av och kunskaper i Officepaketet.

Vi vill att
du är en drivande och duktig administratör som utmanas av att möta problem och hitta flexibla lösningar
du är strukturerad och noggrann samt bra på att prioritera ditt arbete
du är social, prestigelös och serviceorienterad och trivs med omväxlande arbetsuppgifter i ett varierat tempo
du på ett positivt sätt tar dig an uppgifter av både mer och mindre kvalificerad karaktär
du är en engagerad person med intresse för samhällsfrågor
du har förståelse för hur konfidentiell information hanteras på korrekt sätt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. 

Omfattning: Heltid.




Information om arbetsgivaren
Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg. Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.

Enheten för kommunkansli och juridik är en centralt placerad enhet och ansvarar för kommunövergripande registratur, sekretariat, upphandling, juridiskt stöd, överförmyndarverksamhet och utredning. Därutöver sköter enhetens kommunledningssekreterare det administrativa stödet till kommunledningen. Enheten har 26 medarbetare och leds av kansli- och upphandlingschefen.

Vi behöver nu förstärka det administrativa stödet och söker därför ytterligare en kommunledningssekreterare.



Ansökan

Via Internet


Arbetsgivarens referensnr: A676168


Kontaktpersoner

Erik Lindskog, Kansli- och upphandlingschef
Tel: 0722 - 038513

Ulf Liljeros, Vision
Tel: 0303 - 239392


Företag
Kungälvs kommun, Enhet Kansli