Vi söker en samspelande HR-administratör med helhetssyn

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Tomelilla
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid.

Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun.

Anställningen som HR-administratör är en ny anställning inom ramen för HR-avdelningen i Tomelilla kommun. I uppdraget som HR-administratör ingår att vara ett administrativt stöd till kommundirektören. Kommundirektören har en för kommunen övergripande ansvarsroll i förhållande till förvaltningens arbete och utveckling.

HR-avdelningen är centralt placerad på Kommunledningskontoret och består idag av en HR-chef och tre HR-strateger. Strategerna har olika arbetsområden och verksamheter fördelat mellan sig men jobbar nära varandra, vilket bland annat innebär att täcka för varandra vid behov och coacha varandra i både stora och små frågor.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifter ingår att administrera och koordinera kommunledningens möten i nära samarbete med Kommundirektören, administrera och koordinera alla samverkansmöten med fackförbunden och granska och kontera fakturor. Du bistår också i planeringen av introduktionen för nya verksamhetschefer och diarieför handlingar.

Därutöver bidrar du i stort som smått vilket kan innebära allt från att skriva en utredning, HR-relaterade arbetsuppgifter eller göra en planering åt Kommundirektören till att hålla mejllistor uppdaterade och sköta posthantering.

KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget, företrädesvis personaladministration eller ekonomi är ett krav. Har du dessutom högskoleutbildning/högskolekurser mot HR-området eller ekonomi är detta meriterande.

Vi vill att du ska ha erfarenhet av arbete där kontakt med människor och service ingår. Om du också har erfarenhet av att skriva protokoll och formella texter samt utredningar är det ett plus. Vi ser gärna att du därutöver har erfarenhet av att arbeta i ekonomi-, diarieförings/arkiveringssystsem och HR-system.

Som person har du öga för praktiska detaljer och tycker om att arbeta självständigt. Du tycker också om att växla mellan olika arbetsuppgifter och kan prioritera utifrån ett helhetsperspektiv.

Du är bra på att skapa struktur- och uppföljningsprocesser och kan agera proaktivt, det vill säga kan se vad som behöver göras. Du är skicklig på att skriva protokoll och texter.

Att skapa och upprätthålla goda relationer och tillhandahålla en hög servicenivå är en självklarhet för dig.

ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen. Mer information finns på www.tomelilla.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693).

Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Sista ansökningsdag
2020-11-06