Kontorskoordinator / administratör / assisternade transportledare

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Företaget är en av Sveriges största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. I deras tjänsteerbjudande ingår betong, grus och bergkross, transporter och entreprenadmaskiner samt miljötjänster som återvinning och marksanering. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro vill de skapa helhetslösningar som gör kundens projekt lite enklare. Här är du en del av ett engagerat team på cirka 30 personer och får inledningsvis introduktion och handledning.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kontorskoordinator arbetar du brett och varierat med löpande kontorsarbete, där du stöttar Regionchef och andra interna funktioner i det dagliga arbetet. Detta innefattar uppgifter som exempelvis fakturering, uppföljning av fraktsedlar, tillståndshantering, ta emot telefonsamtal samt vara behjälplig i frågor gällande löneskrivning och arbetsmiljö. Rollen kan förklaras som en koordinerande och administrativ tjänst med daglig kommunikation med kollegor och kunder, där du ansvarar för att leverera en god service. Arbetet varierar från dag till dag och du arbetar nära kollegor med mångårig kunskap till din hjälp. På sikt finns möjlighet att utvecklas till rollen som transportledare.

Profil:

• Arbetslivserfarenhet från administrativa arbetsuppgifter
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt behärskar engelska
• Du har god dator- och systemvana
• B-körkort
• Meriterande är erfarenheter från transportledningssystem, schemaläggning samt branscherfarenhet inom transport, logistik eller entreprenad

Vi tror att du som söker tjänsten trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Att ta egna initiativ ser du som motiverande och du har viljan samt intresset att hjälpa andra. Vidare drivs du av att hjälpa andra och du gillar att komma med nya idéer för att på bästa sätt hitta lösningar till kunder och kollegor.

Övrig information:

I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, där det är uttalat att Swerock har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Swerock en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla