Ekonomiadministratör

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Kristianstad
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Om företaget
Smekab Citylife utvecklar, producerar och säljer produkter och lösningar för att skapa attraktiva urbana miljöer. Räckes- och avspärrningslösningar har sedan 70-talet varit en stor del av företagets erbjudande vilket fortfarande består och utvecklas. Utbudet har kompletterats under åren och i dag erbjuds ett brett sortiment av möbler för offentlig utemiljö, väderskydd för hållplatser, cykelparkeringar och produkter för cyklism. Smekab Citylife erbjuder också produkter för bygg- och anläggning, samt legoproduktion och varmförzinkning. Smekab Citylife har sitt huvudkontor i skånska Önnestad, och är representerade med bemannade kontor i Stockholm, Göteborg och Jönköping. Saferoad Smekab AB har varit en del av den norska industrikoncernen SAFEROAD sedan den grundades 2008.

Läs mer på www.smekabcitylife.se

Vår nuvarande ekonomiassistent går vidare inom bolaget och vi söker nu hennes ersättare. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som vår nya ekonomiadministratör kommer du att bemanna vår reception och vara vårt ansikte utåt. Du är den första man möter hos oss såväl vid besök som i telefon. Ditt arbete kommer att vara varierat och innehålla mycket administrativt arbete.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Bemanna vår reception och vår växel
- Vara ansvarig för vår leverantörsreskontra
- Vara kontaktperson gällande vårt scanningsystem, Medius
- Vid bokslut vara behjälplig med visst ekonomiarbete
- Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter ex posthantering

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har genomförd gymnasieutbildning och har du dessutom någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi är det meriterande. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande roll och du har god ekonomisk förståelse samt bra administrativ förmåga. God datorvana och erfarenhet av att ha arbetat i större affärssystem är ett krav. Har du erfarenhet av Dynamics 365 är det meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Vi söker dig som är positiv, drivande samt är van vid att ge god service såväl åt våra kunder som medarbetare. Du är flexibel, har god initiativförmåga och är van vid att arbeta självständigt. Dessutom är du noggrann, strukturerad och noggrann med att hålla deadlines.

Information och kontakt
Tjänsten är placerad i Önnestad. Tillsättning omgående.

B-körkort är ett krav.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag 7.00 - 16.00

Vi tillämpar löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 31 juli 2019.

För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Pernilla Samuelsson, 044 - 590 65 14.
Välkommen med Din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se.
Sista ansökningsdag
2019-07-31