Löneadministratör med IT intresse till Borås

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Borås
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Rekrytering av en modern löneadministratör till stort etablerat företag i Borås!

Om vår kund

För kunds räkning söker vi på Jurek en erfaren Löneadministratör för en fast tjänst. Vår kund är en av de större företagen i Borås och trots sin storlek har de en härligt varm och familjär kultur. Bolaget är ett välkänt och etablerat företag i Borås! Du kommer tillhöra en större ekonomiavdelning men ingå i ett team om tre glada medarbetare som jobbar med löneadministration. Ni är tillsammans en självklar servicefunktion på företaget!

Arbetsbeskrivning

Som löneadministratör i detta team kommer du ensam ha ansvar från ax till limpa för ett av företages dotterbolag bestående av 900 anställda tjänstemän. Du har daglig kontakt med de anställda kring dagliga frågor men även vid nyregistrering då någon börjar. En annan viktig del i din roll här är att du har ett genuint intresse och IT kunskap att jobba med att digitalisera och automatisera löneprocessen. Driva frågor mot IT för att ständigt förbättra processer. Du har många kontaktytor inom företaget men jobbar nära HR och gruppchefer.

Ansvarsområden

• Administration i samband med att personer börjar och slutar
• Utbetalning av 900 löner – tjänstemän
• Kontakt och support gällande lönefrågor
• Utbildning av nyanställda gällande tidrapportering
• Driva IT processer, digitalisering och systemförbättringar för hela löneavdelningen

Tjänsten är en trygg tillsvidareanställning på heltid i centrala Borås!

Vem söker vi

Vi söker dig som har flera års arbetslivserfarenhet av att jobba med löneprocessen från A till Ö. Då det är många kontaktytor trivs du med att vara social och samarbeta över gränserna för att helheten skall bil den bästa. Då det även ingår utbildning av nyanställda är det bra om du har känsla för att pedagogiskt sätt lära ut och förklara. Är du en driven person och vill driva förbättringsarbete är det mycket meriterande för tjänsten.

Har du dessutom ett ekonomiskt intresse och på sikt vill utvecklas inom ekonomi ser vi det som mycket positivt!

• 3-5 års erfarenhet av lönehantering i sin helhet.
• SystemvanaIT intresse och känsla för att jobba med förbättringsförslag mot IT avdelning.
• Pedagogisk i sin support gällande lönefrågor.
• Flytande i svenska och engelska

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist via karin.kvist@jurek.se alternativt 0739-42 56 10. Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Sista ansökningsdag
2019-09-25