Marknadsanalytiker med skarpt sinne för digitala beteenden

Nu söker vi en ny kollega som kan hjälpa oss att mäta, analysera och skapa insikter om hur ManpowerGroups kunder/kandidater använder våra hemsidor och andra digitala kanaler och som vill arbeta för att skapa bästa möjliga upplevelse. Om du brinner för analys av data som gäller kundbeteenden och konvertering så hoppas vi att du söker denna tjänst.

Placering: 
Malmö, Stockholm, Göteborg
Bransch: 
IT, data, Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Hos oss kommer du att arbeta med våra två största varumärken; Manpower och Experis. Vi är marknadsledare inom bemanning- och rekrytering och vi är ett globalt företag som finns i över 80 länder. Tjänsten är placerad på marknadsavdelningen med ett nära samarbete med vår IT avdelning och externa leverantörer. Du kommer även att ingå i globala digitala grupper där du får möjlighet att benchmarka och driva nya digitala projekt. I denna roll kommer du att arbeta med daglig analys och uppföljning av alla våra digitala kanaler för att optimera vår kommunikation gentemot både kandidater och kunder.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Daglig analys och uppföljning av våra digitala kanaler
  • Konverteringsoptimera via exempelvis A/B-testning
  • Uppföljning av våra marknadsaktiviteter
  • Analysera beteenden och hur vi möter kundens behov
  • Utveckla vår styrning och anpassa verktygen därefter
  • Utveckla och säkerställa verktyg kopplade till upplevelsen


Vem är du?

Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå och flerårig erfarenhet av analys från exempelvis e-handel. Du känner dig bekväm med att arbeta i olika digitala verktyg, för att tillsammans med kollegor optimera och utveckla dem. Du är analytisk och tekniskt lagd och utifrån den kunskap du får om kundernas beteenden i digitala kanaler tar du ansvar för att på ett pedagogiskt sätt förmedla dina analyser vidare ut i organisationen för att öka kunskapen och förståelsen för besökarnas beteenden.

För att trivas i rollen är du kreativ, lösningsorienterad, strukturerad och en teamplayer med ett stort mått av nyfikenhet. Du gillar att driva både mindre som större projekt och trivs med att ha många kontaktytor ut i organisationen. Vi värdesätter erfarenhet och kompetens men också en härlig personlighet där vi gärna ser att du är positiv, professionell, engagerad, kommunikativ och trivs att arbeta både med detaljer samt med ett helhetsperspektiv.


Bakgrund:

  • Teknisk kunskap kring Google Analytics,
  • God kunskap av CMS, meriterande med erfarenhet av Epi-server
  • Erfarenhet inom UX, kundresor och användbarhet
  • Flerårig erfarenhet av analys inom webb-, mobil och sociala medier
  • Goda kunskaper i både svenska och engelska


Om oss

ManpowerGroup är ett värderingsstyrt bolag som inkluderar alla människor på arbetsmarknaden. Vi är 12 000 kollegor på drygt 50 orter för att finnas nära våra kunder och kandidater. Att vi alltid finns nära gör att vi kan bygga långsiktiga relationer med de lokala företagen, kandidater och våra konsulter i Sverige. Tillsammans jobbar vi efter tydliga värderingar: tro på människans förmåga samt kraften i kunskap och innovation. Vi tycker att alla har rätt till ett jobb och vårt mål är att hjälpa människor till egen försörjning. Läs mer på www.manpower.se och www.experis.se.


Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten med en uppdaterad CV samt en riktad ansökan för tjänsten i vilken du beskriver Varför tjänsten? och Varför du passar för den? Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult Christopher Weeks på 040-660 63 08 eller Pierre Bellin på 040-660 63 03. Vi arbetar med löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan snarast.