Servicekoordinator till Leica Geosystem AB

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Leica Geosystems har i 200 år varit revolutionerande inom mätteknik och skapat helhetslösningar för proffs över hela världen. De är ett marknadsledande företag som levererar tjänster och produkter inom såväl mät- och positioneringsutrustning, som kompletta maskinstyrningssystem för entreprenadmaskiner och för personal på bygg- och anläggningsprojekt. De har kontor på 16 platser runt om i hela Sverige och ca 150 anställda.

Leica Geosystems är en del av Hexagon – en ledande global leverantör av informationsteknologi. De skapar produktivitet och kvalitet med hjälp av geospatiala och industriella företagsövergripande lösningar vilka används i ett brett spektrum av branscher. Hexagon har mer än 20 000 anställda i 50 länder och en nettoomsättning på omkring 3.5 miljarder euro.

Arbetsuppgifter:

I rollen som servicekoordinator arbetar du med att koordinera och planera serviceteknikers och produktspecialisters arbete. Du har ett övergripande ansvar för att ta emot och handlägga inkommande uppdrag via telefon eller mail från kunder eller återförsäljare. De ärenden som inkommer är både kopplat till serviceunderhåll och nyinstallationer och ditt ansvarar är att fördela ärendena vidare till serviceteknikerna och produktspecialister ute på fältet. Därtill handlar det till viss utsträckning också om att omprioritera resurser vid akuta behov. I rollen är du länken mellan lager, order och kunder och har daglig kontakt med nämnda funktioner.

Initialt är detta ett uppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning. Du arbetar på Leicas kontor i Kista och ingår i ett team av 7 personer.

Profil:

• Gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning
• Tidigare arbetslivserfarenhet från teknik- och/eller logistikbranschen i en koordinerande eller ledande position
• Goda kunskaper i Office365 och affärssystem, meriterande med SAP
• Kommunicerar obehindrat på svenska samt engelska i tal och skrift

För att trivas i rollen motiveras du av att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt och ser till att du har information som krävs för att utföra dina uppgifter. Du tar egna initiativ och trivs med varierande arbetsuppgifter. Vidare ser du det som självklart att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Du arbetar strukturerat samtidigt som du är van att omprioritera ditt arbete löpande.

Övrig information:

• Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Leica Geosystems AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Leica Geosystems AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: servicekoordinator, koordinator, service, kund, underhåll, drift, process, administration, resurskoordinator, serviceuppdrag, planering, struktur, heltid, Stockholm