Kundservicemedarbetare till internationellt modeföretag i Borås

Placering: 
Borås
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
Är du sugen på att testa att arbeta i Sverige? Under våren 2019 söker vi dig som vill arbeta på ett internationellt modeföretag med kundservice i Borås, Sverige. Trivs du med att arbeta med kunder och har ett intresse för mode eller inredning? Då ska du söka denna tjänsten!

Om Borås
Borås kallas ofta för en liten storstad. Den har både pulsen och utelivet som en storstad samtidigt som man med enkelhet kan ta sig runt staden på mindre än 20 minuter. Borås är naturnära med flera naturreservat och fina promenadstråk. Har man ett intresse för shopping finns ett levande centrum och shoppingcentret Knalleland alternativt kan du ta dig till storstaden Göteborg på ca 40 minuter.

Borås är en av Sveriges mest välkända textilstad, där det finns kända textilutbildningar och flertalet modeföretag har startats i staden. Utöver finns i staden Högskolan i Borås där det går utbilda sig till bland annat ekonom, sjuksköterska eller lärare och för den sportintresserade finns här både möjligheter till hokey, ridsport, fotboll och cheerleadning mm..

Om tjänsten
Som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta på ett välkänt företag inom modebranschen som är verksamt i princip hela världen. Du kommer att arbeta mot företagets finska eller norska sida och kommer hantera inkommande frågor via samtal och mail gällande bland annat fakturor, order, returer och rådgivning kring kläder. Tjänsten innefattar en del administration vilket kommer ge dig en stark merit på ditt CV. I tjänsten kommer du få löpande feedback och tips på hur du kan bli ännu bättre. Företaget förespråkar interna karriärer och det finns goda möjligheter till att exempelvis bli teamleader eller kanske ta steget internet till andra avdelningar. Tjänsten börjar med en utbildning på två veckor så att du kommer vara väl förberedd.

Arbetstiderna är förlagda enligt schema och öppettider för kundtjänsten är vardagar 07:00-21:00 och helger 09:00-19:00. Arbetet är tänkt att vara 100% (40h/vecka) men det är flexibelt för dig som vill arbeta färre timmar.

I din roll som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Kundkontakt via mail och telefon mot finska eller norska kunder.
- Löpande administration

Om dig
Vi söker dig som har finska eller norska som modersmål och som vill arbeta i en internationell miljö. Du behöver ingen tidigare erfarenhet men har du tidigare arbetat inom modebranschen, butik eller kundservice är detta meriterande men det är inget krav. Vidare ser vi att du som person är nyfiken och drivs av att ge service till kunder. Du tycker om att utvecklas och har en förmåga att kunna arbeta på ett strukturerat sätt.
Viktigt för tjänsten är:

- Finska eller norska i tal och skrift
- Grundläggande engelska
- Nyfiken och positiv

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag som har starter vid olika datum under våren. 4:e mars, 1:e april, 6:e maj eller 3:e juni. Till att börja med är uppdraget på 6 månader där tanken är att du sedan går över till en anställning hos företaget.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
• Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

• Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

• Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Isak Ahlvik via +46 736 84 77 62 eller isak.ahlvik@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundservice, kundtjänst, Borås, Sverige, administration, Mode, Ahlvik, Adecco
Sista ansökningsdag
2019-05-02