Koordinator

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Örebro
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Är du strukturerad, stresstålig och gillar att hålla igång många arbetsprocesser samtidigt? Söker du ett långsiktigt arbete och vill komma till en arbetsplats där det händer nya saker varje dag? Då kan tjänsten som Koordinator till Promax vara tjänsten för dig!

TJÄNSTEBESKRIVNING

I rollen som koordinator på Promax arbetar du i en internationell miljö och du har en viktig administrativ del i att säkerställa flödet för logistiken och i stort även våra affärer. Tjänsten som Koordinator kommer framförallt innebära att du samordnar och koordinerar mellan logistikavdelningen och övriga kollegor. Du är länken som synkar mellan logistikflöden, affärerna och bistår i den dagliga planeringen. Du har en administrativ roll med uppgifter som bland annat innefattar planering och strukturering. Som koordinator kommer du att ha många kontaktytor, både nationellt och internationellt.

Utöver ovanstående kommer även dina arbetsuppgifter att inkludera bland annat att:

• bistå verksamheten i administrativa ärenden
• inköpsplanering samt leveransplaner
• samordna ärenden via mail och telefon
• hantera intern dokumentation

PERSONPROFIL

För att passa i rollen som Koordinator tror vi att du tidigare arbetat med administration, service eller liknande roller. Du förstår dig på flöden, har en god förmåga att hålla igång många processer samtidigt och har även arbetat med internationella kontakter tidigare. Det är viktigt att du är stresstålig och van vid att ta dig an nya oväntade ärenden som dyker upp. Du är en person som kan ta stort ansvar, är noggrann samt har en hög servicekänsla.

För jobbet ser vi att du har lätt att ta till dig nya arbetsuppgifter och tar dig an utmaningar med positivitet och nyfiket engagemang. Meriterande om du har tidigare erfarenhet inom handel, export eller logistik.

För att trivas i rollen som Koordinator hos Promax har du erfarenhet och kunskap inom:

• Priskalkylering och matematiska kunskaper
• Goda kunskaper inom Excel
• Flerspråkig och stresstålig

Vidare har du goda datakunskaper och är en van användare av Office-paketet, framförallt Excel som till stor del kommer att bli ditt arbetsverktyg. Du behärskar det svenska och engelska språket obehindrat, och det är även meriterande med fler språkkunskaper.

ÖVRIGT

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider 8-17
Plats: Örebro

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Camilla Aurell via Camilla.aurell@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

OM PROMAX INDUSTRIES:

Promaxin Industries AB arbetar med tillverkning och försäljning av kemikalier och teknik för framförallt vägmålning. Vi har huvudkontor i Danmark och distribuerar våra produkter globalt.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: koordinator, logistik, service, administration, admin, logistikkoordinator, speditör, transportör, logistics, logistikadministratör, logistiker.
Sista ansökningsdag
2021-01-30