Kundmottagare/Ombyggnadskoordinator till Alingsåshem

Är du intresserad av ett socialt arbete i en öppen och kompetent organisation där du får möjlighet att utveckla och utvecklas? Tycker du om att ha daglig kontakt med kunder och kollegor och leverera service av högsta klass? Vi söker nu en engagerad och kundorienterad kundmottagare/ombyggnadskoordinator.

Placering: 
Alingsås
Bransch: 
Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
1

Inom Alingsåshem är vi cirka 70 medarbetare som tillsammans utvecklar och förvaltar förskolor, skolor, fritidslokaler, verksamhetslokaler, kulturella byggnader, samt 3 300 bostäder. Vi tror på att vara mycket mer än ett fastighetsbolag. Vi vill vara bolaget som erbjuder attraktiva, hållbara livsmiljöer där bostaden eller lokalen är en av alla viktiga delar.

ARBETSBESKRIVNING
I rollen som kundmottagare/ombyggnadskoordinator träffar du våra hyresgäster i vår kundmottagning, hanterar inkommande telefonsamtal samt administrativa uppgifter kopplat till våra hyresgäster. I kundmottagningen träffar du våra bostadshyresgäster och hanterar in- och utflyttande hyresgäster, nycklar, diverse frågor samt viss uthyrning av parkeringsplatser och garage.

Inför ombyggnationer i våra bostadsområden är du kontaktperson för våra hyresgäster där arbetsuppgifterna bland annat består i att:

  • Vara delaktig på bygg- och projektmöten.
  • Genomföra hyresgästmöten, både i grupp och enskilt.
  • Skriftlig och muntlig information.
  • Vissa marknadsaktiviteter i samverkan med kollegor.
  • Ansvara övergripande för evakuering av hyresgäster inför ombyggnation, innebär t ex planering och beställning av flytt.
  • Bidra vid utvärdering/uppföljning av kundens synpunkter efter om- eller nybyggnation.

Du ingår i enheten förvaltning bostäder där du tillsammans med nio kollegor inom förvaltning och kundservice arbetar för att uppnå enhetens mål i nära samarbete med förvaltningschef bostäder.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som är kundorienterad och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du har gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet av kundservice, gärna från fastighetsbranschen. En förutsättning för anställning är att du har träffat kunder i liknande situationer, det vill säga "över disk". Du har även vana av att arbeta inom olika it-system då mycket av vårt arbete utförs digitalt.

Då du dagligen kommunicerar med våra hyresgäster är mycket god kunskap i svenska i tal och skrift samt engelska i tal ett krav. Det är meriterande om du talar fler språk.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du strävar alltid efter att ge bästa tänkbara service och är en trygg person med hög integritet. Du är kommunikativ och bra på att lösa problem och bemöta våra hyresgäster/kunder med empati och förståelse för människors olikheter. För att kunna utföra arbetet på ett bra sätt krävs det att du är strukturerad, har god administrativ förmåga och mycket god förmåga att samarbeta såväl internt som externt.
B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillsättning så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetstid dagtid, måndag-fredag med flextid.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Alingsåshem erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en samhällsviktig verksamhet. Du erbjuds goda arbetsvillkor och möjlighet till ständigt lärande i en omväxlande miljö. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och gott resultat. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och träning på arbetstid. Du kommer att arbeta med engagerade kollegor med stor kunskap och tekniskt intresse.

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marcus Sterner på marcus.sterner@manpower.se eller 0727-464606.

Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 23 augusti.