Kundtjänstmedarbetare med kunskaper i tyska

Mail Order Finance GmbH säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via katalog och e-handel. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg.

Göteborg
Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, Försäljning, marknad, reklam, Service, Handel, Butik
1

Klingel söker nu ytterligare en serviceminded och lösningsfokuserad kundtjänstmedarbetare! Du kommer att arbeta med kunder i hela Skandinavien på Klingels nordiska huvudkontor i ljusa lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 25 personer inom administration, kundtjänst och marknad. Du blir en del av ett mycket trevligt team på ett expansivt, internationellt företag med sunda värderingar och ett öppet och coachande ledarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start i juni 2017.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Vara första linjens kundtjänst och besvara inkommande kundärenden via telefon, chat, mail och sociala medier.
  • Jobba aktivt med merförsäljning för att uppfylla avdelningens satta mål.
  • Ringa till kunder i olika outbound-aktiviteter.
  • Ge feedback kring företagets processer ur ett kundperspektiv.
  • Ge feedback kring kampanjer, marknadsaktioner, katalogutskick mm genom att aktivt delta i möten, diskussioner, teamarbete och workshops.
  • Tillsammans med dina kollegor jobba aktivt med att ge den bästa möjliga servicen till Klingels kunder.

Vi söker dig med gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av att arbeta med service, försäljning eller orderadministration. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i affärssystem. Vi har som krav att du är flytande i svenska, har goda kunskaper i engelska och minst grundläggande kunskaper i tyska. Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift.

Som person är du ödmjuk, lösningsorienterad och ansvarstagande med hög servicekänsla och positiv inställning. Du trivs med ett administrativt och serviceinriktat arbete där telefon och dator är dina främsta redskap. Du tar stort ansvar för ditt arbete och det som motiverar dig är att ge bästa möjliga service till kunden.

Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt.