Ledig jobb - Finsk Customer Service Coordinator till Cochlear

Cochlears globala mission är att hjälpa människor att höra och bli hörda. Cochlear Nordic AB är marknads och försäljningsorganisationen för Sverige, Norge, Finland och Danmark. Våra anställda anger som sitt första skäl till varför de trivs att arbeta på Cochlear är möjligheten att göra skillnad för andra människor. Vi har vårt kontor i Mölnlycke, 10 minuter från Göteborg. På vårt nordiska huvudkontor finner du marknad, försäljning, utbildning och kundservice. På denna nyckelposition arbetar du nära den nordiska organisationen, våra kunder och det europeiska huvudkontoret i Schweiz.

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Är du erfaren inom kundservice och administration? Har du erfarenhet av att hantera telefon och mailärenden i ett affärssystem? Letar du efter att göra något verkligen meningsfullt med dina kunskaper? Tänk att få använda din erfarenhet för att hjälpa människor världen runt att höra igen. Vi erbjuder dig att få vara del av Cochlear, ett australiensiskt bolag som är marknadsledande inom implanterbara hörsellösningar.

Vi har en ledig position inom vårt nordiska team som är baserat här i Göteborg. Teamet arbetar med kundservice mot de nordiska länderna (Sverige, Danmark, Finland och Norge). Ditt huvudfokus kommer att vara de finska och svenska kunderna både nuvarande kunder såväl som företagskunder.

I denna tjänst arbetar du i team för att lösa komplexa förfrågningar vilket kommer att ställa krav på din datavana såväl som noggrannhet. Du kommer processa order och leverans av våra produkter till kunder och kliniker, hantera och rapportera reklamationer, fakturering samt assistera vid planerade events och kampanjer. Detta är en roll där du använder din förmåga att möta en deadline, noggrannhet kombinerat med utmärkt kundservice. Du kommer arbeta i rymliga, moderna lokaler i Mölnlycke tillsammans med ett motiverat team och en engagerad chef.

Kvalifikationer

  • Du har utmärkta svenska och finska kunskaper i både tal och skrift såväl som en god förmåga att kommunicera på engelska.
  • Du brinner för kundservice och letar efter en roll där huvudfokus är att säkerställa kvalitet i leveransen av din support och service.
  • Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Gärna Oracle eller SAP. Har du arbetat i Salesforce eller annat CRM system så är detta meriterande.
  • Du är en lagspelare.
  • Ditt arbete blir korrekt.
  • Du är organiserad.
  • Du trivs i en miljö med högt tempo.
  • Du har ett par års erfarenhet av liknande arbete där det är meriterande om det inom den medicintekniska branschen.

Kontakt

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mona Borkmann på mona.borkmann@manpower.se alternativt 031-61 72 94.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!