Kundtjänstmedarbetare till Sanoma Utbildning

Sanoma Utbildning är ett av Sveriges ledande läromedelsförlag och ingår i den internationella mediekoncernen Sanoma. Vi ger ut läromedel från förskola till högskola och är en del av Sanoma Learning, som har verksamhet i Holland, Finland, Belgien, Polen, Sverige och Spanien.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Sanoma Utbildning har en tradition av att utmana det konventionella när vi utvecklar nya läromedel. Vårt mål är att stötta och vägleda lärare och att uppmuntra elevers nyfikenhet att lära. Det är vår historia - men också vår framtid. Läs gärna mer på www.sanomautbildning.se och www.sanoma.com.

Sanoma Utbildning expanderar och söker nu en serviceorienterad kundtjänstmedarbetare med stort kundfokus och ekonomiintresse.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en medarbetare till vår kundtjänst som är Sanoma Utbildnings ansikte utåt. Du ingår i ett team bestående av fyra medarbetare och arbetsuppgifterna är mycket varierande och du har många kontaktytor både internt och externt. I arbetsuppgifterna ingår att svara på våra kunders frågor i telefon och via e-post, hantera ordrar, licenshantering för våra digitala produkter, kundreskontrauppgifter samt vara back-up i receptionen.

Att svara på frågor från våra kunder är en av våra viktigaste arbetsuppgifter, frågorna handlar främst om ordermottagning men även frågor om våra produkter, såväl tryckta som digitala. Orderhantering innefattar dels order från någon av våra webshops sanomautbildning.se och ekonomionline.se, dels elektroniska orders från våra större återförsäljare.

I kundreskontrauppgifterna ingår att svara i telefon eller via e-post avseende fakturafrågor, inbetalningar mm. I arbetsuppgifterna ingår även att spåra okända betalningar, matcha felaktiga inbetalningar samt att utreda inbetalningar genom samtal till kunder och banker.

I receptionen är arbetsuppgifterna främst att välkomna våra besökare, ta emot och skicka bud samt övriga receptionsrelaterade arbetsuppgifter. Vi arbetar i affärssystemet SAP och CRM-systemet Saratoga. Erfarenhet av att arbeta i dessa system är meriterande men inget krav. Tunga lyft kan förekomma i receptionen i samband med att ta emot och skicka bud.

Vem är du

Vi söker dig som har erfarenhet från kundservice, orderadministration och/eller reception och som har arbetat med fakturahantering. Som person är du välstrukturerad, verbal, utåtriktad, uthållig och noggrann. För att lyckas i rollen är du en god lagspelare som är serviceinriktad, ödmjuk, hjälpsam och positiv. Du har fallenhet för att skapa relationer och har ett starkt fokus på kunder och deras behov. Vidare är du initiativrik och ansvarstagande och har en god förmåga att kommunicera både i tal och skrift. En självklarhet är att du har god datorvana samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Vad kan Sanoma Utbildning erbjuda dig

Sanoma Utbildning sitter i nyrenoverade lokaler nära Södra Station i Stockholm och har ca 80 anställda. Förlaget erbjuder ett omväxlande och varierande arbete på en arbetsplats med stort engagemang och mycket arbetsglädje. Arbetstiden är 37,75 h per vecka, du erbjuds 5 000 kr i friskvård per år och en timmes betald friskvårdstimme i veckan, kollektivavtal, konstförening och idrottsförening. Arbetsplatsen präglas av härlig stämning och positiv atmosfär.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Sanoma Utbildning med Manpower. För mer information vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristina Lundqvist på 08-452 3313 eller kristina.lundqvist@manpower.se alternativt Katarina Thomasson på 08-736 11 26 eller katarina.thomasson@se.experis.com

Varmt välkommen med din ansökan!