Ekonomiansvarig på Ljud & Bildmedia AB

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Är du en erfaren, engagerad och driven ekonom som tycker om att arbeta i ett tillväxtföretag? Är du lösningsorienterad? Tycker du om att arbeta med effektivisering och utveckling? - Då kan du vara den vi söker.
Vilka är vi?
Ljud & Bildmedia AB är ett modernt familjeägt teknikuthyrningsbolag inom film- och broadcastbranschen. Vi har i över 15 år försett stora och små företag inom TV-, film, reklam - och mediebranschen med utrustning och god service så att deras produktioner alltid skall gå så bra och smidigt som möjligt.
Företagets totala omsättning uppgår till ca. 100 miljoner med stark tillväxt. Vi är ett kundorienterat företag där våra medarbetare har en självständig och betydelsefull roll för bolagets fortsatta framgång. På Ljud & Bildmedia AB är vi ca 40 anställda.
Huvudkontoret ligger i Stockholm och vi har även verksamhet i Göteborg.
Läs mer på vår hemsida www.ljud-bildmedia.se


Ekonomiansvarig till Ljud & Bildmedia AB
Arbetsuppgifter
Som Ekonomiansvarig på Ljud & Bildmedia AB kommer du att arbeta i en mångsidig roll som kräver att du kan ha flera processer igång samtidigt.
Vi söker dig som vill vara med och påverka företagets fortsatta framgång. Du får en mycket central roll i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och snabb rörlighet. Vår ekonomiavdelning består av 2 personer.
Du kommer att arbeta med allt från redovisning till bokslut, rapportering till att ta fram väsentliga nyckeltal till vår VD. Ljud & Bildmedia AB är ett företag som hela tiden växer och utvecklas och där du kommer få vara med att driva flödeseffektivisering, utveckling av- samt påverka rutiner och processer samt mycket annat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Utveckla och effektivisera processer-, rutiner- och system kring redovisning samt rapportering m.m.
Löpande bokföring/kontoavstämning företag.
Upprättande av årsredovisning och deklaration samt nära kontakt med bolagets revisorer.
Kundreskontra/fakturering ekonomiavdelning.
Leverantörsreskontra
Lönehantering för 50-55 anställda
Anläggningstillgångar / Föra anläggningsregister
Moms- och skattedeklarationer
Rapportering av balans och resultaträkning samt kostnadsställe för statistik
Övrigt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning



Kvalifikationer & Erfarenhet:
Du har en akademisk examen i ekonomi eller motsvarande
Du har tidigare erfarenhet från arbete på ekonomiavdelning på ett medelstort företag.
Du har goda och breda kunskaper om många processer på en ekonomiavdelning.
Du är van att arbeta affärsnära och har goda kunskaper i redovisning och rapportering.
Du har mycket goda kunskaper i Excel.
Du har djupa kunskaper i redovisning och klarar av att upprätta bokslut.
Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift, (ytterligare språk är meriterande).



Vem är du?
Vi letar efter dig med en härlig personlighet som passar bra in i vårt team. På företaget råder en familjär stämning som vi är rädda om.
För att lyckas i rollen har du minst 5 års erfarenhet av brett redovisningsarbete och är mån om att alltid utföra ett korrekt och noggrant arbete. Vi ser att du är en person med energi, driv och håller ordning och reda. Du uppskattar ett gott samarbete och vet vikten av att skapa goda relationer med både dina kollegor samt företagets kunder och leverantörer. Vi lägger stor vikt i hur du är som person.
Meriterande:
Tidigare arbetat i Visma Administration 2000 och Visma Lön 600
Vi eftersträvar digitalisering och automatisering varför vi gärna ser att du har erfarenhet av att utveckla processer och arbetssätt.
Erfarenhet att arbeta inom uthyrning.



Övrigt
Vi hanterar ansökningarna fortlöpande. Vi kontaktar endast de sökande som blir kallad till intervju.