Junior ekonomiadministratör till EU - Supply i Stockholm!

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
EU- Supply är en av Europas ledade aktörer vad det gäller anbuds- och kontraktshanteringslösningar. Då de växer så det knakar söker de en junior ekonomiadministratör som vill bli endel av deras ekonomifunktion. Här har du en roll som passar dig med prestigelös inställning och positiv attityd som vill lära dig ekonomi från grunden för att sedan kunna bygga på dia kunskaper. En perfekt roll för dig som är i början av din karriär!

OM TJÄNSTEN
EU-supply utvecklar och licensierar en webbaserad plattform för elektronisk upphandling och avtalshantering med över 8000 slutkunder på upphandlarsidan. De har såväl små som stora kunder såsom bland andra Finansdepartementet, Kommuner och på vissa ställen täcker deras avtal hela länders behov. EU- Supply har kunder på både köparsidan och leverantörssidan och deras fakturering avser både användarlicenser, mervärdestjänster, träningar med mera. Som ekonomiassistent hos EU- Supply kommer du tillhöra det ljusa, nyrenoverade kontoret på Sveavägen, centralt beläget i Stockholm. Totalt på kontoret arbetar 40 personer varav tre som tillhör ekonomifunktionen där du kommer att ingå och ditt fokus kommer initialt att ligga på fakturahantering.

Du erbjuds


* En internationell miljö på ett litet men snabbväxande bolag där det finns en öppenhet och flexibilitet samt stor möjlighet att växa inom företaget
* En roll där du successivt kan bygga på dina kunskaper och på sikt arbeta med exempelvis kund- och leverantörsreskontra eller mer komplex redovisning, alternativt om du har ett intresse för att arbeta med informationssäkerhet eller varför inte Office Management!
* Stort eget ansvar vad det gäller intäkter för olika affärsområden


ARBETSUPPGIFTER
Som junior ekonomiadministratör kommer du att arbeta nära och stötta upp Robert som blir en av dina kollegor på ekonomiavdelningen. Dina arbetsuppgifter kommer till en början att mestadels handla om olika typer av fakturering såsom skapande av kundfakturor, matchning av inbetalning mot fakturor, dialog med säljarna, samt att hantera förfalla fakturor genom påminnelser och dialog med kunder och leverantörer. Allt eftersom att du kommer in i rollen kommer du även att kunna ta dig an lite mer komplexa ekonomirelaterade arbetsuppgifter såsom kund- och leverantörsreskontra samt redovisning.

VI SÖKER DIG SOM
Det absolut viktigaste för oss i denna rekrytering är inte din bakgrund och erfarenhet utan att du har en positiv can- do attityd. Det är viktigt att du också är prestigelös och flexibel på så sätt att du rycker i där du behövs som mest, oavsett om det handlar om att stötta en kollega eller att köpa in kaffe till kontoret.

Vi ser förutom ovan också att du


* Har någon tidigare erfarenhet av att ha arbetat med service
* Har goda kunskaper i Office- paketet, främst Excel som du kommer att arbeta mycket i
* Har mycket goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift, detta då du kommer använda båda språken i arbetet dagligen och då engelska är koncernspråket


Är du gymnasieekonom i grunden är det ett stort plus! Har du också erfarenhet av Navision är det positivt, men inget krav.

Som person är du:


* Noggrann- och mån om att saker och ting ska bli korrekt utförda
* Serviceminded- du brinner för att göra det där lilla extra såväl internt som externt gentemot kunder och leverantörer
* Uthållig - du kan motivera dig själv vid exempelvis rutinmässiga uppgifter som stora mängder fakturahantering och administration


Övrig information


* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid, tillsvidare, 6 månaders provanställning
* Placering: Sveavägen 159, centrala Stockholm
* Ansökan: I denna process vill vi ha din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi ser där gärna att minst 3 år tillbaka i tiden finns specificerat med år/mån på ditt CV. Vissa säkerhetskrav ställs också då EU- Supply arbetar med ett flertal ISO-certifieringar, bland annat ISO27001. Vi vill därför att du skickar in dina betyg och utbildningsbevis (från gymnasiet eller om du gått en eftergymnasial utbildning) samt så kommer vi också att vilja ha en passkopia.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och EU- Supply’ s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om EU- Supply