Gruppchef till avdelning medicinsk och onkologisk rehabilitering

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Uppsala
Bransch: 
Management
Antal tjänster: 
1
Verksamhetsområde rehabilitering och smärtcentrum

Med 8 600 anställda, ca 900 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.

Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.

Vår verksamhet
Vi söker dig som är intresserad av att vara med och leda och utveckla verksamheten inom Verksamhetsområdet Rehabilitering och Smärtcentrum. Inom verksamhetsområdet finns avdelningen för Medicinsk och Onkologisk Rehabilitering. Den består av cirka 60 medarbetare (arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter och kuratorer) vilka arbetar inom ett flertal verksamhetsområden på Akademiska sjukhuset.

Ditt uppdrag
Du är gruppchef med operativansvar för avdelningens arbetsterapeuter och fysioterapeuter. I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med enhetens avdelningschef, leda och fördela arbetet. Du kommer att planera och fördela personalresurser för inom avdelningen och medverka i rekrytering av nya medarbetare, samt inskolning och handledning av dessa. Du kommer även att i samarbete med avdelningschefen utforma enhetens verksamhets- och handlingsplan och vara delaktig i att följa upp och utvärdera uppsatta mål.

Du bidrar till att personal och verksamhet utvecklas och förnyas i linje med sjukhusets mål, samt enligt vetenskap och beprövad erfarenhet, med patientens bästa i fokus. Patientsäkerhetsarbetet är prioriterat på sjukhuset och du bidrar till detta inom avdelningen. Du arbetar för att personalen medverkar i interna och externa nätverk. Du bidrar i nära samarbete med avdelningschefen till att medarbetarna har en god och stimulerade arbetsmiljö. Du ansvarar för att enheten uppfyller sin del av verksamhetens åtagande vad beträffar grundutbildning inom ramen för VFU. Du kommer att hålla medarbetarsamtal och medverka i löneprocessen.

Dina kvalifikationer
I syfte att få en så bra ledningsrepresentation för våra hälsoprofessioner som vi bara kan ser vi gärna att du är legitimerad arbetsterapeut även om du som legitimerad fysioterapeut också givetvis är välkommen att söka. Du har erfarenhet från samt intresse av arbetsledning. Du har god förståelse för universitetssjukhusets tredelade uppdrag i form av vård, utbildning och utvecklingsarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.

Vi erbjuder
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100% inom din profession varav gruppchefsuppdraget omfattar 50%.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%E4rwebben/F%F6rm%E5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf).

Vill du veta mer?
Avdelningschef Nicola Ingvast, 018- 611 43 73, nicola.ingvast@akademiska.se
Verksamhetschef Rolf Karlsten, 018-611 35 18, rolf.karlsten@akademiska.se

Facklig företrädare nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.