Ledigt jobb - Teknisk Support till Tele Radio i Göteborg

Skulle du tycka att det var spännande med världen som din arbetsplats? Vara den som hjälper andra och får projekten åt rätt håll? Har du ett genuint tekniskt intresse och en vilja att lära dig nytt? Då är du den teknikern vi letar efter! Den här tjänsten är tillsvidareanställning på heltid där du blir anställd av Tele Radio i Lysekil AB.

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Kontor, Administration, Försäljning, marknad, reklam, Teknik, Naturvetenskap, Bygg, Anläggning, Industri, produktion
Antal tjänster: 
1

Om Tele Radio i Lysekil

Tele Radio utvecklar, tillverkar och marknadsför radiostyrning i huvudsak för industriellt bruk. Företaget grundades i Lysekil 1955 och har sedan dess utvecklats till en expansiv koncern, Tele Radio Group. Den består av huvudkontoret i Askim strax utanför Göteborg och 20 dotterbolag i Europa, Nord- och Sydamerika samt Asien. Förutom dotterbolagen samarbetar vi med återförsäljare och partners över hela världen. All forskning och utveckling av våra produkter sker av Tele Radio. Med över 60 års erfarenhet har vi gedigen kunskap och erfarenhet av industriell radiostyrning. Vår mission är att "aldrig säga nej" när det finns möjlighet att tillgodose kunders behov, målet är att i samarbete med kunden erbjuda rätt radiostyrning för kundens applikation. Det åstadkommer vi genom att alla medarbetare aktivt tar del i mål och ansvarar för sina arbetsområden. Tele Radio är sedan augusti 2018 en del av Allgon Group. www.tele-radio.com

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter dig som vill förstärka vårt team med teknisk kompetens. Du kommer samarbeta med vår key account avdelning där dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:

  • Teknisk support till kunder inom KAM-organisation
  • Utveckling av supporttjänsten i nära samarbete med närmsta chef och kollegor i strävan mot att kunna ge "Världens bästa support"
  • Insamling, sammanställning och stöttning vid analysering av supportärenden
  • Många av våra produkter är kundanpassade.
  • Vara delaktig i projekt.
  • Verifiera och testa kundens lösning på hemmaplan.
  • Vid behov följa med till kund för att lösa tekniska utmaningar på plats.

Vid behov så behöver vi din hjälp att utbilda kunden hur de ska använda sin kundanpassade lösning. Tjänsten kan komma att innebära resor, uppskattningsvis 4 - 6 gånger/år.

Kvalifikationer

Vi letar efter dig som har arbetat i en kundbemötande roll tidigare. Kanske har du arbetat som servicetekniker? Drift - eller underhållstekniker?

Du behöver:

  • Erfarenhet från arbete i en teknisk supportroll
  • Teknisk utbildning på gymnasie- eller högskolenivå inom exempelvis Automatiseringsteknik eller hydraulikteknik
  • Grundläggande kunskaper inom el, programmering och ritningsläsning.
  • Stort teknikintresse och problemlösningsförmåga
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
  • Körkort

Hos oss kommer du långt på din nyfikenhet och vilja att lära nytt. Du har en hög social kompetens med ett gott humör. Lösningsorienterad med en hög grad av flexibilitet tillsammans med din förmåga att prioritera kommer göra dig framgångsrik i din tjänst hos oss.

Vi erbjuder

Vi är det familjära företaget där vi gör trevliga saker tillsammans. Du erbjuds ett spännande jobb med stor frihet under eget ansvar där du kan vara med och påverka. Vi är i en expansiv fas och det finns goda möjligheter till utveckling. Eftersom våra kunder är globala finns det goda förutsättningar till att upptäcka världen. Varmt välkommen till vårt team!

Kontakt

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mona Borkmann på mona.borkmann@manpower.se alternativt Kim Amprazis på kim.amprazis@manpower.se .

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdag
Sök idag! Tjänsten tillsätts under ansökningstiden