Customer Servicemedarbetare till Skånemejerier

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Malmö
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
På uppdrag av vår trevliga kund Skånemejerier, söker vi för direktrekrytering en Customer Servicemedarbetare till företagets kundserviceavdelning. Vi söker dig som brinner för kundservice och som sätter stort värde på att få utveckla och arbeta med hela serviceflödet. Du kommer in i ett för företaget spännande skede där du kliver in i en framgångsrik och internationell koncern, tillsammans med duktiga och engagerade medarbetare. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta brett och vara länken mellan Skånemejerier och dess företagskunder där ditt positiva ambassadörsskap kommer väl till pass.

Du ansluter till ett välrenommerat bolag med en lång tradition inom sin bransch. Företagskulturen kännetecknas av ett stort engagemang och god kamratskap med en gemensam värdegrund; Ambition och Engagemang med Enkelhet.

Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att axla en bred och varierande roll där du är bidragande till att Skånemejerier levererar en professionell service med en hög kundnöjdhet. Du kommer att ansvara för företagskunder inom Detaljhandel-, Storhushålls- samt Grossistkunder inom de distributionsområde vilka Skånemejerier har avtal med. Vidare kommer du att ingå i Skånemejeriers kundserviceavdelning som består av cirka 10 medarbetare och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av;

- Svara på kundens frågor och lösa eventuella kundkrav och problemställningar
- Ta emot kundorder via telefon och mail

- Se till att flödet från order till leverans fungerar optimalt

- Hantera frågor kring leveranser, produkter samt reklamationshantering

- Hantera Skånemejeriers växel
- Hantera administrativa uppgifter
- Transportbokning
- Balansering och fördelning av inkomna order i samråd med Skånemejerier planeringsavdelning


Tjänsten är på heltid med i huvudsak arbetstider förlagda till dagtid, måndag- fredag med visst förekommande helgarbete.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare ser vi det som en fördel om du har erfarenhet av kundservice från en liknande roll, eller motsvarande arbetsuppgifter. Du kan även vara en oupptäckt talang med viljan om att bli framgångsrik inom kundservice och kommunikation. Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta mångfacetterat med olika kundserviceärenden ses detta som en fördel.

Vidare har du goda IT-kunskaper samt har en vana av något större affärssystem, där erfarenhet av M3 ses som starkt meriterande. Du har lägst gymnasieutbildning där kurser eller inom service, kommunikation eller liknande ses som meriterande. Vidare är du skicklig på att kommunicera i det svenska språket och ytterligare språkkompetenser ses som ett plus.

Om dig
Som person är du kommunikativ, serviceinriktad och flexibel i ditt förhållningssätt. Du har förmågan att snabbt och effektivt bygga förtroende i dialoger både externt och internt, samt har en god förmåga att självständigt kunna kombinera din noggrannhet med din effektivitet. Vidare har du lätt för att se och förstå helheten i ditt arbete och ser på så vis även förbättringsmöjligheter i såväl vardagen som i kommunikationen med dina kunder.

Som person är du trygg i dig själv, nyfiken och en god lagspelare som sätter ett värde på att utveckla såväl dig själv som din omgivning. Du bidrar med en positiv energi, har ett strukturerat arbetssätt och har ett stort intresse för kommunikation och service

Vi erbjuder dig
I rollen som customer servicemedarbetare ges du möjligheten att axla en viktig roll i ett välrenommerat och framgångsrikt bolag med en lång tradition inom sin bransch. Du erbjuds en spännande resa tillsammans med duktiga, erfarna och engagerade medarbetare. Skånemejerier sätter ett stort värde på trivsamhet och arbetar aktivt för ett positivt och kamratligt arbetsklimat där det är viktigt att trivas, utvecklas och att ha kul tillsammans.

Placering & start
Tjänsten är placerad i Malmö där tillsättning sker enligt överenskommelse.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Reiz på telefonnummer 040-643 48 45 alternativt via mail: info@futureandfriends.se

Ansökan
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.