Ekonomiassistent sökes till uppdrag hos Swedavia

Nu har du som ekonomiassistent möjligheten att söka till detta uppdrag, ett spännande projekt på Swedavia som erbjuder dig möjligheten till ett lärorikt och varierat arbete med stora kontaktytor.

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Du kommer att bli anställd som konsult av Experis och arbeta hos Swedavia med placering på kontoret på Arlanda. Uppdraget är på heltid med start den 2/9 2019 till och med den 31/8 2020.


Beskrivning av projektet och uppdraget som ekonomiassistent

Stockholm Arlanda Airport har en långsiktig plan att kunna möta framtida resenärstillväxt, vilket bland annat omfattar utbyggnad av en ny pir vid terminal 5. Projektet Pir G är ett av Sveriges största bygg- och anläggningsprojekt och omfattar en ny Pir intill Terminal 5 på ca 90,000 m2 byggnad och 300,000 m2 markarbeten. Projektet Pir G har en budget på ca 7 mdkr varav byggnadsdelen är ca 3,5 mdkr med ett beräknat färdigställande 2024.

Projektet kommer att genomgå olika faser där ekonomiassistentens uppgifter kan förändras och arbetsuppgifterna kommer att variera. Ekonomiassistenten stöttar projektcontrollern, projektledaren och delprojektledarna i sina uppdrag.


Tjänsten som ekonomiassistent

I uppdraget ingår bland annat att säkerställa den röda tråden mellan inköpsanmodan, inköpsorder och att fakturan blir rätt konterad. Utföra kontrollattest samt kontering av projektens fakturor.

Vidare säkerställer du att projektet har budget/beviljade medel för inköpen.

Du kommer att arbeta i projektverktyget Antura där all dokumentation och uppföljning av projektet hanteras, samt bokföringsprogrammet IFS.

Du sammanställer underlag för månadens interimsbokningar och säkerställa att dessa bokningar inkommer korrekt i projektets uppföljningsverktyg.


Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet som ekonomiassistent och har arbetat i projekt. Du har förmågan att röra dig mellan olika frågeställningar och har insikt i hur ett projekt styrs. Du har en utbildning inom ekonomi.

Du är mån om att leverera med kvalitet och vet värdet av god service. Du trivs med kontaktytor på alla nivåer i en organisation och kan på ett pedagogiskt sätt anpassa ditt budskap till olika målgrupper. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete i projektverktyg och affärssystem likt IFS.

För att trivas i rollen som ekonomiassistent behöver du ett administrativt ordningssinne, ha en god samarbetsförmåga och förmågan att prioritera. Du är självgående, initiativtagande och nyfiken på att lära nytt samtidigt som du är noggrann och strukturerad. Därtill är du snabb och effektiv och trivs i en föränderlig miljö med ett högt tempo.

Vad kan Experis erbjuda dig som konsult?

På Experis Finance är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär med hjälp av en individuell karriärplan. Genom en anställning hos oss får du en gedigen kompetensutveckling genom kvalificerade uppdrag. Vi finns över hela Sverige och har majoriteten av Sveriges mest attraktiva företag som kunder.


Hur söker jag jobbet?

Det är enkelt! Ansök gärna så snart som möjligt genom att klicka på ansökningsknappen. Urvalet görs löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, den 13/8.

Har du frågor gällande uppdraget når du ansvarig konsultchef Sara Rova på mail: sara.rova@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis Finance

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis ekonomi & redovisning, finans, inköp, skatt och risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.