Visumadministratör till Siemens Energy

Nu söker vi dig som vill arbeta som Visumadministratör där kollegorna befinner sig över hela världen.

Placering: 
Finspång
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1
Typ av jobb: 
Konsultuppdrag 

Om företaget

Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan.

I rollen som Visumadministratör är du i kontakt med ambassader och Siemens Energy-kollegor över hela världen med anledningen att ansöka om visum till våra Field Service Engineers.

Uppdraget avser starta i slutet av november och är inledningsvis på 1 år.

Uppdrag

Visa & Work Permit Consultant är partner för alla affärsenheter och delegater när det gäller visum- och arbetstillståndsprocesser. Visa- och arbetstillståndskonsulten fungerar som lokal expert när det gäller utsedda värdländernas invandringsregler. Visum- och arbetstillståndskonsulten säkerställer konsekvent, snabb och korrekt visum- / arbetstillståndsadministration i ursprungslandet genom att samordna alla lokala aktiviteter för att få visum och arbetstillstånd för delegater som reser till värdländer utomlands.

Affärsansvar

För att säkerställa överensstämmelse med avseende på förvärv av rätt arbetsvisum / arbetstillstånd för varje värdland som tillämpas på. För att säkerställa att visum / arbetstillstånd erhålls i tid för att uppfylla tidsfristen för delegater att vara på plats och för att kommunicera med affärsenheten så snart det är klart att detta mål kanske inte uppfylls. Verksamheten måste kunna fortsätta även i din frånvaro, därför är det ditt ansvar att din ställning kan fortsätta uppgifterna enkelt.

Vem är du?

Du har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av tidigare administrativa uppgifter där du haft en koordinerande roll gentemot många olika gränssnitt. Du har erfarenhet av flera olika komplexa frågor samtidigt och är en riktig problemlösare.

Du behärskar MS Office-applikationer.

Du har goda kunskaper i både talad och skriftlig engelska.

Vårt erbjudande

Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga konsultchef Eva Wisth på mejladress eva.wisth@se.experis.com. Vi tar ej emot ansökningar via mejl.

Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sista ansökningsdag
Sök idag! Tjänsten tillsätts under ansökningstiden