Sundlings Sverige AB i Lidköping söker inköpsansvarig

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Lidköping
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
Företagsinformation
Har du minst tre års erfarenhet av inköp och är sugen på att ta nästa steg i karriären? Är du initiativtagande, har en god förmåga att planera och driva ditt eget arbete och dessutom är intresserad av utvecklingsarbete? Missa då inte chansen att få jobba på ett branschledande och framgångsrikt företag som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetsmiljö!

Sundlings Sverige AB startades 1990 av Per Sundling som är bolagets ägare och VD. Vi är Nordens ledande leverantör av popcorn och snacks till biografer och arenor och vi jobbar med de största och mest kända varumärkena i branschen.

Vi har egen tillverkning av popcorn och snacks i vår FSSC 22000 godkända produktionsanläggning i Lidköping.

Läs mer på www.sundlings.se


Sundlings Sverige AB växer och vi behöver stärka upp vårt team. Vi söker nu en affärsmässig och resultatorienterad inköpsansvarig till vår verksamhet i Lidköping.


Tjänstebeskrivning
Som inköpsansvarig hos oss ansvarar du för och arbetar med både det operativa och strategiska inköpet. Rollen är delvis ny och du kommer tillsammans med ledning, produktion och ekonomi ansvara för att fortsätta bygga upp inköpsstrukturen.

I rollen kommer du

• genomföra löpande analyser av lagernivåer och beställning av varor
• ha löpande leverantörskontakt, följa upp och bevaka inköpsordrar
• sköta artikelvård och registrering av nya artiklar
• driva avtalsförhandlingar och ansvara för avtal
• följa upp kontrakt och överenskommelser med leverantörer
• säkerställa effektivitet över hela leverantörskedjan
• arbeta med beställningspunkter och optimera flöden
• arbeta för effektivisering av företagets inköpsprocesser

Du kommer också vara en del i kvalitetsarbetet inom FSSC22000. Där ansvarar du för att all produktinformation, certifikat m m finns tillgängligt vid uppstart av ny artikel och att detta löpande kontrolleras och uppdateras enligt våra certifieringskrav.

Tjänsten är placerad i Lidköping och du rapporterar till vVD.


Kvalifikationer
Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi och/eller logistik samt minst 3 års relevant erfarenhet inom operativt inköp. Har du erfarenhet från producerande och distribuerande verksamhet är det ett plus. Har du även erfarenhet av strategiskt inköp är detta meriterande. Du har god datorvana och är avancerad användare av Excel. Ett starkt önskemål är att du har erfarenhet av Microsoft Navision men inget krav. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande.

Som person är du affärsorienterad med goda förhandlingskunskaper, du är strukturerad och gillar att arbeta proaktivt. Du motiveras av att identifiera nya affärsmöjligheter och du har en stark problemlösningsförmåga. Du är initiativ- och ansvarstagande med en naturlig fallenhet för att strukturera upp processer. Då du har många kontaktytor både internt och externt är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga.

Vad kan Sundlings Sverige AB erbjuda dig?
Hos oss får du vara med och växa med ett företag som siktar framåt och där vi arbetar med ständig produktutveckling inom både nya produkter och nya produktområden.

Vi är i en expansiv fas där du som inköpare spelar en viktig roll i utvecklingen av våra produkter så väl som företaget i sig. Vi är ett tight team där alla avdelningar jobbar väldigt nära varandra med högt i tak och stort ansvar.

Våra lokaler är moderna och ligger vid Vänerns strand med utsikt över Kinnekulle. Vi värnar mycket om vår arbetsmiljö och våra medarbetare.

Vi har ofta korta beslutsvägar och är flexibla för att anpassa oss till förändringar och nya möjligheter och alltid ligga i framkant.


Ansökan och kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Sundlings Sverige AB med rekryteringsföretaget Premier. Du kommer att bli anställd hos Sundlings Sverige AB.

Du söker tjänsten genom Premiers hemsida, www.premier.se. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Petra Sivefäldt, tfn 0500-27 14 20 eller e-post petra.sivefaldt@premier.se.

Sista ansökningsdag är den 11 augusti men då vi arbetar med löpande urval rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR ber vi dig att utesluta de fyra sista siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 700 anställda. Premier är en helhetsleverantör inom personaltillsättning där vi erbjuder både rekryterings- och konsultlösningar inom många olika tjänsteområden, t ex teknik, ekonomi, försäljning/marknad, HR, industri, lager/logistik och administration. Vår målsättning är att överträffa våra kunders, kandidaters och medarbetares förväntningar och alltid erbjuda bästa möjliga bemötande.
Sista ansökningsdag
2019-08-11