Vi söker en inköpare till vår kund i Ludvika

Experis söker just nu dig som vill arbeta som inköpare hos vår uppdragsgivare inom industribranschen. I rollen kommer du att arbeta med inköp, kravställning och identifiera nya leverantörer tillsammans med specialister. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdagen för tjänsten är 5 mars!

Placering: 
Ludvika
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om! För denna tjänst går det även bra att arbeta som underkonsult om man har ett eget företag.

Att jobba som Inköpare för Experis

Den här tjänsten innebär att du kommer att arbeta ute hos vår kund som är verksam inom industribranschen. I rollen kommer du bland annat att delta i planering och paketering av upphandlingsuppdrag, aktivt delta i förbättringsarbete vad gäller inköpsprocessen, kartlägga varor och tjänster och entreprenader för direktupphandling.

Mer detaljerat kommer du att

* ha en kontinuerlig dialog med lokala och internationella leverantörer

* arbeta nära projektledare och ekonomiavdelningen

* göra leverantörsbedömningar

* hantera inköp av material och tjänster

* göra uppföljningar av offerter.

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med inköp, kravställning och identifiera nya leverantörer tillsammans med specialister. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av upphandling och inköp, analys och rapportering och att arbeta i en internationell miljö.

Vi söker dig som

* har en utbildning inom ekonomi, inköp eller teknik alternativt lång erfarenhet från arbete med inköp i större organisationer

* har god förståelse för hela inköpsprocessen

* har erfarenhet av att arbeta i förhandlingar med leverantörer

* har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift

* har lätt för att kommunicera med människor.

Att arbeta som konsult på Experis

Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Hur du ansöker

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Jacob Dakkour på telefonnummer: 023-45392 eller via e-post: jacob.dakkour@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!