Östersundshem söker nu en drifttekniker

Är du Östersundshems nya drifttekniker?

Placering: 
Östersund
Bransch: 
Industri, produktion
Antal tjänster: 
1
Typ av jobb: 
Rekrytering till företag

Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med ungefär 4000 lägenheter samt 420 lokaler och förråd. Företaget omsatte 291 miljoner kronor under 2018 och har ett 50-tal anställda. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser. Efter en period av nyproduktion står bolaget nu inför omfattande ROT- och underhållsinsatser i det äldre beståndet. Östersundshem har vid flera tillfällen prisats för ett framsynt hållbarhetsarbete, vilket vi nu har som ambition att utveckla - bland annat genom att fokusera allt mer på energieffektiviseringar.

Om tjänsten:

Som drifttekniker hos Östersundshem AB är du ansvarig för ett specifikt antal fastigheter och dess driftsystem inom Östersundshems bestånd, vilket bland annat innefattar tillsyn, skötsel, felavhjälpande underhåll och mindre reparationer. Mediauppföljning och driftoptimering tillhör också arbetsuppgifterna, vilket gör dig till en viktig kugge i vårt hållbarhetsarbete.

Förebyggande arbete för att förhindra att akuta fel uppstår är även det en viktig uppgift i rollen som drifttekniker. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.

Vem är du?

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning alternativt yrkeshögskola med inriktning drifttekniker eller likvärdig påbyggnad inom fastighet/teknik, alternativt motsvarande erfarenhet från tidigare anställningar som arbetsgivaren bedömer likvärdig. 1-2 års yrkeserfarenhet som drifttekniker eller motsvarande befattning inom fastighetsbranschen är ett krav. Vidare har du god teknisk kunskap om fastigheter och förekommande tekniska system såsom värme, ventilation, elkraft, VA mm. God kunskap om styr- och övervakningssystem är också en förutsättning. En drifttekniker hos Östersundshem har daglig kontakt med hyresgäster och fungerar som en länk mellan hyresgästerna och bolaget vilket ställer särskilda krav på uppträdande och social kompetens.

Övriga krav: Van användare av Office-paketet, van att arbeta med mobiltelefon där arbetsordrar och ronderingar emottas samt bland annat klarrapportera utförd arbetsorder och rondering. B- körkort.

Upplysningar

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via experis.se där du laddar upp ditt CV och personliga brev, i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 -377 20 63 eller via mail annakarin.bergqvist@se.experis.com

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

Sista ansökningsdag 2020-12-13.

Sista ansökningsdag
Sök idag! Tjänsten tillsätts under ansökningstiden