Arbetsledare Färjeservice

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Ystad
Bransch: 
Management
Antal tjänster: 
1
Om Ystad Hamn Logistik AB

Ystad Hamn Logistik AB har sedan 2000 ansvaret för hamnverksamheten i Ystad, vilket innebär all operativ drift, underhåll och utveckling. Under 2019 slog hamnen för femte året i rad nya rekord avseende personbilar och passagerare. Hamnen är Sveriges största hamn med daglig färjetrafik till Polen och Bornholm samt Sveriges tredje största färjepassagerarhamn. Vi är 31 anställda.

Nu söker vi en Arbetsledare för Färjeservice.

Arbetsbeskrivning

Denna nyckelroll på Ystad Hamn Logistik innebär planering och arbetsledning av ett team som sköter all färjeservice i hamnen. Du har fullt personalansvar för 15 fast anställda medarbetare samt ett 10-tal timanställda. Ditt team arbetar enligt schema i 3 arbetslag samtliga dagar i veckan. Din arbetstid kommer i huvudsak att vara förlagd dagtid, måndag till fredag. Beredskapstjänst (TIB) ingår i din roll på rullande schema. Då verksamheten i hamnen innebär ojämn belastning är god planering, samt kommunikation med såväl interna som externa aktörer, en förutsättning för att arbetet ska flyta.

I din roll ingår att säkerställa att rutiner och förordningar följs och upprättas enligt myndighetskrav. Vidare är du delaktig i hamnens arbete kring hamnskydd och -säkerhet.

Kort sagt är detta en bred roll med mycket varierande och utmanande arbetsuppgifter.

Profil

Vi söker dig som trivs med arbetsledning och personalansvar i en verksamhet med högt tempo. Du har erfarenhet av en liknande roll, kanske inom logistik eller produktion. Alternativt har du arbetat som sjöman och har god förståelse för verksamheten. För att trivas i rollen måste du vara en trygg ledare och ha en god förmåga att skapa motivation och trivsel. Du är bra på att planera, har ett proaktivt och strategiskt tänkande och minskar därmed risken för akuta lösningar även om det självklart inte går att eliminera helt.

Du har en god samarbetsförmåga, är bra på att kommunicera och kickar av att lösa problem. Har du dessutom en förmåga att hitta smarta och effektiva lösningar för att utveckla verksamheten kommer du att vara en stor tillgång hos oss.

God kunskap i engelska är ett krav. Har du dessutom polska, danska eller något annat språk är det en merit. God datavana, liksom B-kort är ett krav.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Ystad Hamn Logistik AB med HIREQ. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ingrid Duvander. Vi ser fram emot din ansökan!