Kampanjkoordinator/Digital Traffic rekryteras till Expressen

Expressen har sedan starten 1944 levererat klassisk kvällstidningsjournalistik med bred bevakning av nyheter, nöje och sport. Expressen är idag ett mediehus med verksamheter på alla mediekanaler, som tidning, på nätet och i mobilen.

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1
Arbetsbeskrivning
Som trafficmedarbetare är du en del av Expressens annons sälj-avdelning för digitala medier. Arbetet på trafficavdelningen innebär framförallt att säkerställa att våra digitala kampanjer levererar, annonsmaterialhantering och uppföljning samt optimering av kampanjer. Dessutom ska du ge support till säljare, säljbolag, affärschefer och samarbetspartners med annonser och positioner för samtliga Expressens digitala kanaler.
I dina arbetsuppgifter ingår det att:
- Ansvara för kommunikationen med annonsörer och byråer, säkerställa att annonsmaterial finns på plats i tid samt bekräfta när materialet är klart för leverans.
- Testa och kontrollera annonsmaterialet så att de är tekniskt rätt gjorda för publicering, samt att innehållet är enligt policy, lag och ansvarig utgivares önskemål.
- Göra kampanjbokningar i digitala annonsleveranssystem och informerar berörda om när kampanjer startar och på vilka sektioner
- Kontrollera att leveranser startar enligt plan. Ta fram statistik, rapporter och underlag för uppföljning samt följer upp och optimerar leveranser när behov finns.
- Vara behjälplig med att följa upp lager och estimat för att säkerställa att materialspecifikationer och annonszoner är uppdaterade.
- Driva eventuella underleveranser mot säljare och redaktion samt administrera annonsboknings- och annonsleveranssystem.
- Vara aktiv i planering och uppföljning av kampanjer mot kund och säljare.

Kompetenser
För att lyckas i rollen som trafficmedarbetare ser vi att du har tidigare kunskap inom digital annonsering och förståelse för hur varumärken kommunicerar i digitala medier.
Vi tror att du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet från byrå eller mediehus helst som Campaign manager eller Digital traffic.
Goda tekniska kunskaper och grundläggande kunskaper i Office-paketet, HTML, CSS samt Javascript är viktigt för att lyckas i rollen.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav.
Personliga egenskaper
Arbetet som traffic är ett roligt jobb med både toppar och dalar vilket gör att du behöver kunna hantera stress och prioritera ditt arbete efter arbetstryck. Du kommer att vara i kontakt med mycket folk via telefon och mail, jobba med annonshantering samt lösa tekniska problem vilket ställer krav på din servicegrad och tekniska kunskap.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Expressen med Manpower. Du söker tjänsten via länken intill. Vi jobbar med löpande urval och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt. Frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Lisa Sidén på telefonnummer 08-736 19 18.

Välkommen med din ansökan!