Ledigt jobb - Customer Service Coordinator till Cochlear i Mölnlycke

Cochlear är en globalt ledande företag för olika hörsellösningar och vår målsättning är att ge alla människor över hela världen en möjlighet att höra ljud. Vår världsledande teknologi har i 30 års tid hjälpt mer än en kvarts miljon människor att återförenas med familj och vänner. Nucleus® cochleaimplantat (CI) hjälper barn och vuxna med måttlig till grav hörselnedsättning och Baha® benförankrade hörselsystem är en enkel och effektiv behandlingsmetod för personer med t.ex. konduktiv hörselskada (ledningshinder), kombinerad hörselskada och ensidigt sensorineuralt döva. Vårt livstidsåtagande till alla hörselskadade som använder en av Cochlears lösningar: Hör nu och för alltid. Du kommer vara placerad hos Cochlear Nordic AB som är marknads - och försäljningsorganisationen i Norden. Dom delar lokaler med Cochlear Bone Anchored Solutions i Mölnlycke. För deras räkning söker vi en driven Customer Service Coordinator. Tjänsten är heltid och tillträde önskas så snart som möjligt. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med mycket goda chanser till förlängning.

Placering: 
Västra Götalands län, Göteborg
Bransch: 
Teknik, Naturvetenskap
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

Du tar hand om inkommande förfrågningar både via telefon och mail. Du hanterar all administration kring dina ärenden oavsett om det gäller order från kund, status kring leveranser eller frågor kring lagerstatus. Du har kontakter så väl internt som externt både i Skandinavien och med lagret i England.

Vår kundsupport är komplex och sätter stort prov på din förmåga att fullfölja och driva ärendet hela vägen fram till en klar lösning.

Vem är du?

Du är flytande i tal och skrift på svenska och engelska för att vara aktuell för tjänsten. Övriga skandinaviska språk är mycket meriterande. Tjänsten ställer höga krav på god datavana och din förmåga att sätta dig in i nya system. Har du tidigare arbetat i Oracle och Salesforce är det meriterande. 

Vi söker dig som tycker om att gå till jobbet. Du är social och lösningsorienterad och kan prioritera dina varierande arbetsuppgifter.

Du har hög simultankapacitet och är stresstålig. Du är en person som gillar utmaningar och ser problem som möjligheter. Du skall vara driven, initiativtagande och flexibel samtidigt som du är noggrann och fullföljer dina uppgifter.

Då kundsupporten hanterar komplexa ärenden prioriteras din sociala kompetens samt noggrannhet. Det är självklart för dig att vi jobbar i ett team tillsammans och att vi ställer upp för varandra.

Vad kan vi erbjuda dig?

"Vi sitter i moderna och trevliga lokaler i Mölnlycke. Vi är marknadsledande i vår bransch och gör en spännande resa just nu där vi ökar vår närvaro på marknaden ytterligare."

Kontaktperson

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mona Borkmann på mona.borkmann@manpower.se. alternativt 031 – 61 72 94.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!