Vårdadministratör till Cereb i Stockholm

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Cereb är en privat vårdgivare med specialistkompetens inom neuropsykiatri och klinisk psykologi. Vi utreder patienter från hela Sverige med fokus på ADHD, autism och närliggande tillstånd samt erbjuder medicinsk och psykologisk behandling enligt forskningsbaserade metoder. Cereb är ISO-certifierade inom kvalitet och miljö samt certifierade som ett Great Place to Work vilket innebär att medarbetarna upplever en hög grad av respekt, rättvisa, stolthet, trovärdighet och kamratskap. Vi har 50 anställda och ett 20-tal konsulter och finns i Stockholm, Helsingborg och Uppsala. Hos oss arbetar psykologer, läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och administratörer tillsammans med fokus på att hjälpa människor att skapa en fungerande vardag. Vi erbjuder tillgänglig och effektiv vård med starkt engagemang. Med utgångspunkt i evidensbaserade metoder och egen forskning utreder och behandlar vi fysisk och psykisk ohälsa och bidrar till kunskapsutveckling i samhället. På vår mottagning på Karlavägen jobbar i dagsläget två läkare, sexton psykologer, tre sjuksköterskor, en undersköterska och fyra administratörer. Mottagningen har fina lokaler och ligger centralt vid Karlaplan med vacker utsikt. Arbetsklimatet på Cereb är socialt, trivsamt och präglas av hög kompetens och kvalitet.OM TJÄNSTENI tjänsten som vårdadministratör ingår varierande uppgifter som receptionsansvar, telefonkontakt relaterad till verksamheten, remisshantering, bokningar av neuropsykiatriska utredningar och läkartid för medicinsk behandling samt kallelser. I tjänsten ingår även andra administrativa uppgifter som posthantering, beställning av kontorsmaterial, utskrifter av brev och/eller material, intyg, handlägga journalrekvisitioner samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter för medicinsk sekreterare. Utifrån verksamhetens behov kan andra arbetsuppgifter bli aktuella. På Cereb arbetar vi i datajournalsystemet Take Care. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller undersköterska och har erfarenhet från mottagningsverksamhet inklusive bokningar. Att ha mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga är viktigt för rollen som vårdadministratör liksom att vara noggrann och kvalitetsmedveten. Det är viktigt att arbeta för att uppnå god vård i den dagliga verksamheten och medverka till att patientsäkerhet, tillgänglighet, patientbemötande och vårdkvalitet ständigt förbättras i enlighet med mottagningens mål. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom: - Take Care journalsystem- Barn- och ungdomspsykiatri och/eller vuxenpsykiatri- Kontakt med myndigheter, skolpersonal och anhöriga- Landstingets organisation och regelverk angående sekretess VI ERBJUDER DIGCereb är ett företag i ständig utveckling och du ges möjlighet att utvecklas tillsammans med företaget i en meningsfull roll där du bidrar till ökad kunskap och förståelse för psykisk ohälsa och neuropsykiatri med fokus på en fungerande vardag. Cereb erbjuder friskvårdsbidrag, tjänstepension, en god arbetsmiljö samt ett gott samarbetsklimat med starkt patientfokus. INFORMATION & ANSÖKAN Rekryteringen avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Sista ansökningsdag
2019-09-27