Administratör till Inspektionsavdelningen

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr 2019/039787

Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en administratör till region öst i Stockholm som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta med administration.

Vi söker en administratör för chefsstöd, myndighetsutövning, projektadministration och fakturahantering. Du kommer även att vara en kontaktperson när det gäller lokaler samt för att sköta beställningar. Administrationsgruppen på regionen träffas regelbundet och består av åtta medarbetare.

Region öst har medarbetare i Stockholm och Linköping. Vi är totalt 102 medarbetare fördelade på sju sektioner. Tjänsten är placerad i Stockholm och innebär stöd både till vår inspektionsavdelning och avdelningen för regler.

Ditt nya arbete
Tjänsten innebär att stödja olika delar inom myndigheten. I arbetet som administratör ingår att:
• arbeta med stöd till chefer
• vara stöd i tillsynen och administratör i projekt
• medverka i arbetet med analyser samt aktiviteter i kommande kompetensområdesarbete
• sköta fakturahantering • vara kontaktperson när det gäller lokaler
• beställa varor och tjänster till myndigheten • bidra till den administrativa utvecklingen inom avdelningen.

Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• minst tre års gymnasieutbildning med inriktning administration, även Komvux
• minst tre års erfarenhet av administration kopplat till myndighetsutövning under de senaste 10 åren
• mycket goda IT-kunskaper samt kunskaper i Officepaketet
• mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska språket.

För att lyckas i uppdraget måste du vara strukturerad, noggrann, service- och utvecklingsorienterad, ha god förmåga att prioritera, ta initiativ och kunna hantera flera parallella processer. Du är även en person som ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på enheten. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av projektarbete
• erfarenhet av digitala arbetssätt i Primula, Stratsys, Public, Agresso
• erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete.

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad på Drottningholmsvägen i Stockholm. Vi har individuell lönesättning och tillämpar 6 månaders provanställning.

Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.

Om du har frågor
Kontakta oss på telefon 010-730 90 00. Frågor om anställningen besvaras av sektionschef v. 29 Christina Asplund, v. 30 Anna Nordenmark, v. 31 Robert Aldén, v. 32 och framåt Sara Strandberg. Fackliga kontaktpersoner är för SACO är v.29-30 Carin Håkansta, v.31 Agnes Lundgren, v. 32 och framåt Jens Björkdahl, för ST v.29 Henrik Skoglöf, v. 31 Jenny Lundgren, v. 32 och framåt Marita Jonsson och för SEKO Jenny Bengtsson.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.  

Välkommen med din ansökan senast den 22 augusti 2019.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen
Inspektionsavdelningen består av fem regioner: nord, mitt, öst, väst och syd. Avdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen. Våra arbetsmiljöinspektörer genomför inspektioner och utreder olyckor och tillbud utifrån arbetsmiljölagens och aktuella föreskrifters krav. Vi arbetar förebyggande via informationsinsatser och utbildningar, samverkar med andra myndigheter och beslutar i ärenden om förelägganden och förbud.

Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.