Ekonomiadministratör till Patria Helicopters AB

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Ekonomiadministratör till Patria Helicopters AB

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Vill du arbeta i ett spännande internationelltföretag som är med och bidrar till Sveriges säkerhet? Samtidigt som du får värdefull erfarenhet inom ekonomi i en roll där du kan vara med och påverka samt utvecklas som person. Sök då rollen som Ekonomiadministratör redan idag då urval sker löpande!

Om företaget

Patria Helicopters AB i Sverige arbetar huvudsakligen med att underhålla och reparera helikoptrar, helikoptrars komponenter, utrustning och motorer med mera. Patria Helicopters ägs av finska Patria Oy som är en finsk flygplans- och försvarsmaterialkoncern. Patrias kunder omfattar både svenska och utländska försvarsstyrkor. Företagetgrundades 1997 och dess historia sträcker sig över 80 år tillbaka i tiden.

Reperio Search söker nu för Patria Helicopters räkning en ekonomiadministratör till kontoret vid Arlanda.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiadministratör kommer du att jobba högt som lågt med olika arbetsuppgifter som finns inom en ekonomiavdelning. Du kommer att mycket kontakt med kunder och leverantörer och arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av:

- Kundfakturering

- Följa upp kundfordringar, skicka påminnelser och hantering av osäkra fodringar

- Kundfaktureringar och inspektera leverantörsfakturor

- Avlasta Business Controllern

- Revisionsärenden, posthantering och fakturascanning

Vi söker dig som

Har en gymnasial ekonomiutbildning eller eftergymnasial ekonomiutbildning alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet och har arbetat medliknande arbetsuppgifter i minst 2 år. Du ska känna dig bekväm med Excel och veta vad kredit och debit innebär. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har kommit i konatkt med pivottabeller.

Övrigt

Vi tror att rätt person för rollen är en initivtagande och snabbtänkt person som vågar hitta best practice på egen hand. Det är viktigt att man vågar framföra sin egen åsikt för att på så sätt kunna bidra med ett nytänkande till gruppen. Patria uppskattar medarbetare som är ansvarfulla, noggranna och analytiska. Stämmer beskrivningen in på dig? Anbsök då redan idag då urval sker löpande eller har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Josefin, 076-215 38 25.