HR-administratör/Löneadministratör

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 148 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 55 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten

Som HR-administratör/Löneadministratör kommer du att få vara med och utveckla en helt ny roll inom administrativa uppgifter rörande främst Lön men även HR. Förutom att du arbetar med våra två löneadministratörer i hanteringen av Biltemas 1 500-2000 löner varje månad, som görs i Agda PS, så stöttar du dagligen våra ledare i varuhusen i frågor rörande lön, försäkringar, GDPR, kompetensutveckling och rehabilitering mm. Tillsammans med HR-chef och övriga kollegor på HR och Lön effektiviserar och utvecklar du nya och befintliga arbetssätt.

Biltemas varuhus finns i hela landet och vår HR avdelning finns både i Göteborg och i Helsingborg. 

Som HR-administratör/Löneadministratör kommer du att ansvara för hela löneprocessen inom ditt ansvarsområde genom att du

administrerar, handlägger och följer upp utbetalningar av löner och förmåner
stöttar varuhuschefer och medarbetare inom organisationen med frågor inom lön och arbetsrätt
hanterat ärendehantering hos Försäkringskassan, Skatteverket, AFA, Alecta/Collectum etc.
diverse HR-administration bland annat avtalshantering, arbetsgivarintyg, GDPR etc.
Om Dig

För att du ska trivas i den här tjänsten ser vi att du har en relevant utbildning inom Lön och att du har några års erfarenhet av att självständigt ha arbetat med lönehantering.

Vi ser gärna att du är en erfaren användare av Agda PS, och om du även har erfarenhet från TilTid så är det en merit.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och du är van att hantera rapporter och sammanställningar. Likaså har du en professionell framtoning, är serviceinriktad samt tycker om att arbeta i team och att samarbeta. Är du dessutom flexibel och prestigelös kommer du att trivas hos oss.

Då du kommer att hanterar många och varierade arbetsuppgifter behöver du vara van vid att arbeta strukturerat och vara noggrann samt kunna prioritera och följa upp ditt arbete.

Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

 

Sista ansökningsdatum:  2020.11.01

Arbetsplats/placering:  Göteborg, Sisjön

Anställningsform:  Heltid, Tillsvidareanställning, 6 mån provanställning

Lön:  Individuell lönesättning

Frågor kring tjänsten:  Gisela Fahlnaes, HR-Chef, gisela.fahlnaes@biltema.com

 

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida.

Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Sista ansökningsdag
2020-11-01