Jobba med kundtjänst på Webhelp i Göteborg!

Är du ute efter en arbetsplats som präglas av sammanhållning och gemenskap? Vill du jobba på ett växande företag där du har möjlighet att utvecklas och samtidigt samla på dig värdefull erfarenhet? Då är ett jobb som kundtjänstmedarbetare på Webhelp för dig! Här kommer du att jobba för ett av världens största teknikföretag som är verksam inom mobil- och datorbranschen och ge deras kunder den bästa tänkbara servicen. Så är du taggad på ett grymt jobb? Sök idag!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
20

Vad innebär det att jobba på Webhelp?

På Webhelp kommer du att vara ansiktet utåt för ett av världens största teknikföretag. I rollen kommer du främst att svara på inkommande frågor gällande smartphones, surfplattor och datorer.

Innan du börjar jobba får du gå en utbildning så att du känner dig trygg i din arbetsroll så detta är absolut inte ett arbete där du förväntas kunna allting innan du börjar! Utbildningen är på heltid under fyra veckor. Start är den 17e maj.

Arbetstiderna är varierande och är förlagda måndag-söndag.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ta emot inkommande samtal och besvara kunders frågor.
  • Ge teknisk support i världsklass.

Webhelp är en mycket omtyckt arbetsplats och stämningen är mycket god! Kontoret är modernt och ligger i Gårda i Göteborg. Det är bra sammanhållning och det är många gemensamma aktiviteter. Det viktigaste är att du ska trivas och som ny kommer du lätt in i arbetsgruppen.

Vem söker vi till tjänsten som kundtjänstmedarbetare?

Som kundtjänstmedarbetare är det viktigt att du är en person med känsla för service. En stor portion energi och tålamod kommer att ta dig långt och med rätt driv kan du klättra inom företaget. Just nöjda kunder är Webhelps främsta mål och där har du en viktig roll. Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande men inget krav.

Vi söker dig som:

  • Har godkänt i svenska A/1 och engelska A/5 på gymnasienivå
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska då vi även tar brittiska samtal.
  • Har möjlighet att arbeta dagar, kvällar och helger

Vad kan Webhelp erbjuda dig?

  • Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor.
  • Engagerade coacher och teamledare.
  • En fantastisk erfarenhet med foten in i ett företag där goda möjligheter till fortsätt utveckling finns både inom Webhelp och hos våra kunder.
  • Fräscha lokaler med en god arbetsmiljö. Stämningen på företaget är mycket lättsam och rolig.
  • Fast grundlön samt Ob-tillägg
  • Vi erbjuder kaffe, frukt, teamaktiviteter, kundevents, roliga fester och årliga Webhelp-galan och framför allt de roligaste och härligaste kollegorna du kan tänka dig!

Lön/Förmåner:

  • Enligt kollektivavtal
  • Friskvårdsbidrag
  • Massagebidrag

Hur söker jag jobbet?

Det är enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen och följ de tre korta stegen. Vi tar inte emot ansökningar genom andra kanaler utan det är via vår hemsida du ansöker. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor kring tjänsten?

  1. Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svarpå manpower.se
  2. Har du problem med din ansökan är du välkommen att kontakta vår kunniga webbsupport på 020-26 51 00
  3. Har du frågor gällande jobbet i sig når du mig på caroline.johansson@manpower.se

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser framemot att höra från dig!

Vad händer när jag skickat in min ansökan?

Vi läser igenom ansökningar löpande. Du kan enkelt se om din ansökan kommit in på Min profil på Manpower.se under Ansökningar. Blir du aktuell för jobbet kommer du få ett mail utskickat till dig med ett par tester som är obligatoriska i processen. Ena länken i mailet leder till ett engelskatest som tar ca 10 minuter. Den andra länken leder till ett virtuellt test som du genomför i en digital callcentermiljö. Detta tar ca 40 minuter att genomföra och kräver att du sitter vid en dator vid utförandet.