Programansvarig till Swecon Utbildning

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Genom forskning och verksamhet i hela värdekedjan tar vi ansvar från jord till bord. Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i de baltiska länderna samt delar av Tyskland. Med ca 580 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,2 miljarder kr (2018). Läs mer via www.swecon.se Rekryteringen utförs i ett samarbete med Experis Eskilstuna.

Placering: 
Eskilstuna, Strängnäs, Västerås
Bransch: 
Kontor, Administration, IT, data, Teknik, Naturvetenskap
Antal tjänster: 
1

Vi förstärker vår grupp inom Swecon utbildning, ett koncept där vi erbjuder bransch- och kundanpassade utbildningar inom flera områden för optimerat maskinägande.

I rollen som programansvarig för Swecon utbildning har du ansvaret för Swecons utbildningsprogram anpassat för Volvos anläggningsmaskiner. Du har huvudansvaret för kontinuerlig utveckling av utbildningsprogrammen som följer hand i hand med Volvos och branschens pågående tekniksprång såsom digitalisering och elektrifiering, uppkopplade och elektrifierade maskiner. Swecon utbildning syftar till att möjliggöra för kunder att på så miljöeffektivt sätt som möjligt optimera sin produktion på bästa totalekonomiska förutsättning på anläggningsplatser under maskinernas hela livscykel.

Även ett flertal andra utbildningar inom olika områden förekommer. Du samordnar aktiviteterna med övriga kollegor och rapporterar till säljsupportchefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • ansvara för och utveckla utbildningsprogrammet
  • planera samt vara delaktig i genomförandet av utbildningsinsatser för Swecons kunder och skolor men även internt inom företaget
  • samverka med Volvo CE inom området
  • medverka i myndigheters och övriga branschorganisationers utveckling inom området
  • medverka vid marknadsaktiviteter såsom kundkvällar, utställningar och mässor

Tjänsten innebär en del resdagar i hela Sverige.
Placeringsort är på huvudkontoret i Eskilstuna, alternativ bostadsort efter överenskommelse.

Dina kvalifikationer/kompetenser är:

  • förmåga och kunskap att skapa dokumentation för medarbetare och utbilda själv i detsamma
  • beprövad erfarenhet inom tekniska områden som maskin, el eller data
  • van att planera, arbeta självständigt och ta eget ansvar
  • skapa och upprätthålla goda kundkontakter
  • lätt för att kommunicera både muntligt och i skrift på både svenska och engelska
  • erfarenhet från entreprenadbranschen och dess produkter är meriterande, men inget krav
  • gymnasieingenjör (80p) eller motsvarande

Personliga egenskaper
Som person är du handlingsinriktad och är pedagogisk. Vi vill att du är utåtriktad samt service- och kundorienterad. Du har hög drivkraft, god initiativförmåga och är en god lyssnare. Vidare är du övertygande, förtroendeingivande samt duktig på att bygga och utveckla relationer.

Kontaktperson
Ansök via www.experis.se. För mer information kontakta gärna Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-155733.
Urval kan ske löpande, så välkommen med din ansökan.