Inköpsassistent/orderadministratör sökes till Hedlundgruppen!

Vi söker nu efter en duktig inköpsassistent/orderadministratör som letar efter en ny utmaning! Är du dessutom en fena på Excel tycker vi du ska söka direkt. Läs mer och skicka in din ansökan, intervjuer sker löpande.

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Om Hedlundgruppen

"Hedlundgruppen ingår i en internationell företagsgrupp med affärsidé att designa, producera och marknadsföra säsongsdekoration och pappersvaror.

Koncernen har egna inköps- och produktionsenheter i Asien och därmed en stark ställning som helhetsleverantör.

Hedlundgruppen som är familjeägt och har huvudkontor i Göteborg, ansvarar för den nordiska marknaden med kunder inom de stora dagligvaru- och fackhandelskedjorna.

Vi har en omsättning på 250 mkr och 80 anställda."

Om tjänsten som inköpsassistent/orderadministratör?

Hos Hedlundgruppen får du möjlighet att arbeta i ett familjeägt företag med en god organisationskultur.

Dina arbetsuppgifter kommer vara:

  • Delta i hela inköpsprocessen med sourcing, offertfrågan och prisförhandling.
  • Orderläggning och leveransbevakning
  • Registervård
  • Daglig kontakt med leverantörer och företagets inköpskontor i Kina

Din roll är central och innebär att du arbetar nära företagets andra funktioner. Stor vikt läggs på din förmåga att kunna vara noggrann och strukturerad.

Detta uppdrag är initialt en anställning via Manpower med start omgående som löper till maj 2020 med stor chans till förlängning. Tjänsten är på heltid och förlagd till ordinarie kontorstider på vardagar. För rätt person kan det finnas möjlighet till en fortsatt karriär i form av direktanställning hos kund.

Vem är du?

Vi söker dig som har god erfarenhet av operativt inköpsarbete alternativt god bakgrund inom administration. I den här rollen läggs stor vikt vid din noggrannhet och du har väldigt goda kunskaper inom Excel. Struktur och logiskt tänkande är egenskaper som du besitter. Det är viktigt att du är drivande, stresstålig och har viljan att hugga i och hjälpa till där det behövs. Du är lyhörd och har förmåga att tänka kommersiellt. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga.

Erfarenheter:

  • Krav på mycket goda kunskaper i Excel och vana att hantera siffror. Har du arbetat i affärssystemet Jeeves så är det meriterande.
  • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
  • Vi ser gärna en eftergymnasial utbildning inriktat mot ekonomi, handel.
  • Meriterande med erfarenhet från detaljhandeln eller från leverantör till detaljhandeln.
  • Erfarenhet av tullhantering är ett plus.

Hur söker jag tjänsten?

Det är enkelt! Klicka på ansökningsknappen. Registrera ditt CV på http://manpower.se. Notera att vi INTE tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsterna bli tillsatta före sista ansökningsdatum.

Har du frågor kring tjänsten?


Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar

Vid tekniska frågor om din ansökan vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00

Vid andra frågor får du gärna maila mig på anette.hogenius@manpower.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Sök idag! Tjänsten tillsätts under ansökningstiden